Hallo
Ik ben op zoek naar → Hoe de gegevenskaarten van een hele map bij te werken.
EX: Typefout bij het maken van de map.
Als het eenmaal is opgelost, hoe kan ik dan alle mappen/bestanden erin bijwerken?
Bij voorbaat dank.
VK
Hallo
Dus u wilt de variabelen in de bestandskaarten bijwerken die voortkomen uit de kaartinformatie van de map?
Op die manier zou ik niet zeggen dat het mogelijk is, behalve door via de myCAD-tool (Batchproperties) te gaan.
Iemand die meer deskundig is op het gebied van PDM kan een directe oplossing hebben in de PDM.
Hallo
Net als @Domino_Day , moeten we de verwachtingen specificeren om te weten hoe we op het probleem moeten reageren.
Een screenshot van de kaarten en informatie die van de ene naar de andere moet worden overgeschakeld, kan helpen om het te begrijpen
Hallo @Domino_Day , @Cyril_f
Het is inderdaad om de variabelen in de gegevenskaarten bij te werken.
Onze toenmalige consultant had ons een manipulatie laten zien, maar geen manier om het in handen te krijgen... )
Bij voorbaat dank
Dus voor de mappen is het eenvoudig, wijzig gewoon de hoofdmap zodat deze van toepassing is op de submappen.
Voor de bestanden geldt, voor zover ik weet, geen mogelijkheid om te propagateren volgens het type variabele dat achter de weergave van de kaart verborgen zit
Hetzelfde sinds PDM geen oplossingen.
U kunt alle bestanden bewerken met BatchProperties.
Hallo
+1 voor Cyril F voor mapvariabelen.
Om de variabelewaarden terug te laten vallen in de bestanden van de map(pen) moet je:
- Pak bestanden uit die in de map moeten worden bewerkt
- Selecteer de map in de lokale weergave
- Klik op het vervolgkeuzemenu "Bewerken", vervolgens op "Bijwerken" en vervolgens op "Waarden in bestanden"
Dit opent een hulpmiddel voor u om variabele waarden op te halen uit mapgegevenskaarten om de waarden in de bestanden bij te werken
Hallo, als je de myPDMTools-invoegtoepassing hebt, kan dit worden gedaan via een taak om op alle betreffende bestanden uit te voeren. Of via de PDM Properties tool.
Persoonlijk gebruik ik veel update-eigenschappen via een Excel-bestand, dat gemakkelijk in bulk in te vullen is, en dat ik importeer in de PDM via de DATARECOVERY-tool, van myPDMTools.
Het is heel magisch.
Ik maak eerst een lijst van al mijn te verwerken bestanden, via dezelfde tool, vervolgens werk ik aan de Excel (datumcorrectie, ontbrekende eigenschappen toevoegen, eigenschappen kopiëren, enz...) en importeer ik alles weer in de PDM.
Als je het probeert, neem je het over!
Zo doe ik het ook!
Hallo
Werkt de " Datarecovery " techniek voor multi-configuratie bestanden met eigenschappen die specifiek zijn voor elk?
Ik realiseerde me dat het zo was, maar een andere vraag:
- Is het mogelijk om een nieuwe eigenschap toe te voegen met DataRecovery?
Mijn tests zijn niet doorslaggevend. Ik heb twee artikelen in een Excel-bestand geëxtraheerd via datarecovery. 2 kolommen toegevoegd en de bijbehorende vakjes ingevuld met hun eigen eigenschappen. Het Excel-bestand is met succes geïmporteerd in de EPDM.
Wanneer ik mijn twee bestanden open, is er geen spoor van de nieuwe eigenschappen
Hallo, ik denk niet dat het haalbaar is, en je essay lijkt het te bevestigen.
In plaats daarvan moet u eerst de PDMProperties-tool gebruiken om de eigenschappen te maken.
Hallo
Ja, Datarecovery maakt het mogelijk om elke configuratie afzonderlijk te verwerken.
Bij het extraheren van de eigenschappen worden alle kaartwaarden voor elk van de bestaande configuraties gelezen.
De variabelen moeten eerst correct worden gedefinieerd met de bloknaam " SWCfgProperty "
Ik heb een kaartje genomen. De oplossing is om " BatchProperties " te gebruiken op alle bestaande bestanden, die de eigenschappen in de geselecteerde bestanden zullen declareren, en vervolgens DataRecovery te gebruiken om de juiste waarden in bulk in te vullen.