Leg platte, niet-omhulde stringer

Hallo 

Het lukt me niet om de onbedekte stringer plat te maken, alleen het afgeronde deel van bovenaf gezien en van voren gezien.

Bij voorbaat dank aan degene die het voor elkaar krijgt (een biertje is bespreekbaar:))

Vriendelijke groeten 

montage1.sldasm

Hallo

Plaatwerk onderdeel of oppervlakte/volume model?
Het probleem van afvlakking is niet hetzelfde, afhankelijk van de wijze van creatie...

Het verstrekken van alleen het montagebestand heeft geen zin om uw probleem te identificeren.
Het is het bestand van het stuk van de trapboom dat naar ons moet worden gestuurd.

1 like

Dankzij de vijl van het slib 

Vriendelijke groeten 

limon222.sldprt

Van mijn kant, toekomstige versie onmogelijk om het te openen, tenzij je een step- of xt-formaat hebt.

Een screenshot kan ook handig zijn

1 like

Bijgevoegd bestand in stap

Vriendelijke groeten 

limon.stap

HIER IS EEN ZEEFDRUK

capt_vue_3d.png
capt_vue_de_face.png
capt_vue_du_dessus.png

https://www.lynkoa.com/de/contenu/r%C3%A9aliser-une-spire-pour-vis-darchim%C3%A8de-en-t%C3%B4lerie-0

Bekijk de tutorial hierboven die geldig is voor een spoel zoals op het voorbeeld, maar ook voor een stringer door de 3d schets te tekenen met de bovenkant van de stringer en de onderkant van de stringer achteraf.

Ik had een voorbeeld, maar ik kon het niet te pakken krijgen.

En het is ook niet nodig om 50 posities aan te maken, we zullen niet sneller reageren, we zijn allemaal vrijwilligers!

1 like

Hallo

Op basis van de tutorial die door @sbadenis wordt aangeboden, is het vrij eenvoudig om de stringer in de vorm van plaatwerkonderdelen te genereren. Elke kant kan op de klassieke manier worden afgeplat.
Het bijgevoegde model maakt gebruik van dit principe (SW 2021).

Opmerkingen over het ontstaan van het slib:
In uw eerste model wordt het basisoppervlak gegenereerd door het rechthoekige gedeelte langs een 3D-pad glad te strijken. Deze functie houdt de generatoren niet verticaal in het gebied van de bocht, waardoor "blaren" ontstaan (afbeelding 1).
Ik gebruikte het gladstrijkprincipe, maar genereerde de gezichten één voor één. Het resultaat is  perfect (foto 2).
Het is op deze gecorrigeerde oppervlaktebasis dat ik het plaatwerkonderdeel heb gemaakt.

Omdat dit de eerste functies van de trap zijn, maakte het een puinhoop in de rest van de creatie van de steunen en treden.
Je wordt gedwongen om dit hele deel opnieuw te doen.
Een tip in dit verband: vermijd het afwisselen van de functies van de ketelmaker (steunen) en de timmerman (stappen), de structuur van de bouwschacht zal duidelijker zijn. Vooral als u het vakje "Resultaat samenvoegen" niet uitschakelt. Het lassen van een eikenhouten trede op de stalen drager blijft een techniek die moet worden ontwikkeld. Slib, steunen en trappen moeten onsamenhangende lichamen zijn...

Vriendelijke groeten

limon222.sldprt
3 likes

Heel erg bedankt meneer BLT dat u de tijd heeft genomen om mij te antwoorden 

Het antwoord was erg nuttig voor mij

Vriendelijke groeten.

Bedankt @m.blt dat je de tijd hebt genomen om het stuk te maken. Van mijn kant was ik een beetje ingenomen en het was niet mogelijk, maar ja, het principe is dat.

1 like