Ik zit vast op een klein probleem, ik heb een beetje gegraven in andere onderwerpen, maar ik heb niet gevonden wat ik zocht (of ik miste DE post ..) De afdeling methoden vraagt me om een gebogen buis plat te maken om een sjabloon te maken, ik heb een paar dingen geprobeerd, waaronder het buigen dat het dichtst in de buurt komt van wat ik zoek, maar zonder het schone resultaat te bereiken... Ik zou de straal voor dit eenvoudige onderdeel met de hand kunnen berekenen, maar misschien heb ik in de toekomst meer gecompliceerde.
Als iemand van jullie een idee heeft, ben ik er helemaal voor!
Ter informatie, wat is het doel van de uitgevouwen, de totale lengte voor een geheel of gedeeltelijk uitgevouwen of uitgevouwen om de afmetingen te hebben op het moment van fabricage?
EDIT: Ahh ik denk dat ik je probleem heb opgelost door de flex-functie te activeren. (negeer mijn vraag ^^)
Voor het realiseren van een sjabloon met een vlakke lay-out raad ik je aan om te beginnen met een plaatwerkonderdeel zoals bijgevoegd, het zal veel beter zijn.
Ik nam wat tijd om te testen. Wat in mijn geval het beste werkt, is de @FUZ3D hack. Simpel en effectief, bravo!
@ AC Cobra 427, geweldige tutorial, het kan me weer van dienst zijn! Het probleem in de techniek is dat het een volledige hermodellering vereist, door een service die niet noodzakelijkerwijs de meest comfortabele is in CAD... En met de ietwat speciale vorm ontstaat er een offset van 90° na de vouw...