Een buis platdrukken

Hé cracks!

Ik zit vast op een klein probleem, ik heb een beetje gegraven in andere onderwerpen, maar ik heb niet gevonden wat ik zocht (of ik miste DE post ..)
De afdeling methoden vraagt me om een gebogen buis plat te maken om een sjabloon te maken, ik heb een paar dingen geprobeerd, waaronder het buigen dat het dichtst in de buurt komt van wat ik zoek, maar zonder het schone resultaat te bereiken... Ik zou de straal voor dit eenvoudige onderdeel met de hand kunnen berekenen, maar misschien heb ik in de toekomst meer gecompliceerde.

Als iemand van jullie een idee heeft, ben ik er helemaal voor!

test_deplie.sldprt

Hallo @ Klo

Als je snelle antwoorden wilt, zijn afbeeldingen + vertellend 

We hebben niet allemaal hetzelfde logboek of dezelfde versie

of plaats een neutraal parasolid stapbestand

in + zoals ik het begrijp:

U wilt niet plat liggen, maar het recht zetten sinds u het met het buiggereedschap hebt geprobeerd

@+ ;-)

Hallo

Ter informatie, wat is het doel van de uitgevouwen, de totale lengte voor een geheel of gedeeltelijk uitgevouwen of uitgevouwen om de afmetingen te hebben op het moment van fabricage?

EDIT: Ahh ik denk dat ik je probleem heb opgelost door de flex-functie te activeren. (negeer mijn vraag ^^)

Bij voorbaat dank

Goed gedaan!

Ik doe mee aan RWZI ;) Ik had de .sldprt achter de buigtest gezet die ik had gedaan, maar waar alles niet doorslaggevend was

Wat de methoden me vragen te doen, is inderdaad de 90°-vouw van het handvat uitvouwen.

test_deplie. stap

@FUZ3D

Ik geef toe dat ik de details niet heb. Ik stel me voor dat het voor productie is, de totale lengte kan worden verkregen door het meetgereedschap.

Ik heb een hack gevonden die in dit geval kan werken.

Het bestaat uit het maken van een platte schets die vervolgens wordt beperkt door de vergelijkingen.

Dus ik teken de theoretische lus plat met zijn straal van 5mm met de 2 lijnen uit de vouw.

Deze 2 lijnen zijn de som van de boog (14,9 mm) + de verlenging (7,5 mm)

Knip vervolgens het deel dat naar boven gaat af en vervang deze door een scan van het platte deel.

Dus het stelde me in staat om te leren hoe ik een boog van een cirkel moest dimensioneren, waarvan hier de link is.

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Video_Dimensioning_Arc_Length.htm

Er is nog steeds een overgangsprobleem met het nieuwe deel, maar geen tijd om dieper te gaan dan dat. ;)

De afbeelding is beschikbaar als bijlage als deze niet leesbaar is

tube_1.png
1 like

Nou, uiteindelijk kon ik het niet laten om de verbinding te maken.

- Vink "Uitlijnen met eindvlakken" aan

Toch is het bij benadering, maar we komen dichterbij.

tube_2.png
1 like

Hallo

Kijk naar mijn tutorial, deze zou aan je behoeften moeten voldoen.

5 likes

Voor het realiseren van een sjabloon met een vlakke lay-out raad ik je aan om te beginnen met een plaatwerkonderdeel zoals bijgevoegd, het zal veel beter zijn.

test_deplie_ac_cobra.sldprt
3 likes

Hallo

Ik nam wat tijd om te testen. Wat in mijn geval het beste werkt, is de @FUZ3D hack. Simpel en effectief, bravo!

@ AC Cobra 427, geweldige tutorial, het kan me weer van dienst zijn! Het probleem in de techniek is dat het een volledige hermodellering vereist, door een service die niet noodzakelijkerwijs de meest comfortabele is in CAD... En met de ietwat speciale vorm ontstaat er een offset van 90° na de vouw...

Bedankt allemaal!