Afvlakken van een bolvormig deel

Hallo

Ik probeer een stuk plaatwerk dat in een bol is getekend plat te maken, hoe hard ik ook kijk, ik kan de juiste oplossing niet vinden... Sterker nog, ik kan dit onderdeel niet eens omzetten in plaatwerk

Ik heb de indruk dat we de ondergrond moeten gebruiken, maar dan... Het is niet langer mijn domein

Heb je een tip?

Bedankt voor je hulp

plaque.sldprt

Hallo ahmed

Bedankt voor je antwoord, ik heb geprobeerd het stuk van de site te downloaden en het lukt me om het te openen, is het verrassend?

Eigenlijk vond ik dit op de solidworkds help, http://help.solidworks.com/2018/French/SolidWorks/sldworks/c_flatten_surface.htm

Behalve dat van wat ik begrijp het alleen beschikbaar is op de premium-versie, en natuurlijk ben ik op de pro-versie:)

Wat denk je?

Ja klopt

met flatterend oppervlak

of een vlakke ondergrond

maar zoals je zegt

Je hebt een premium versie nodig

@+

Hallo

Je stuk komt uit een deel van een bol en dit is niet uitvouwbaar omdat het in beide richtingen gebogen is.  

Inderdaad, in de pro-versie zit ik helemaal vast... :(

Anders kun je het proberen via stempelen, wat ook zou kunnen werken.

Het idee is om achteraf een vormgereedschap in CNC te maken, gezien de kromming is het niet heel moeilijk denk ik, maar ik had liever eerder een lasersnede van de 0,5 mm aluminiumplaat gedaan!

Ik ga even kijken naar de stempeltool, ik had al eens gekeken maar zonder veel hoop!

Dank u voor uw antwoorden

Hallo, ik heb eindelijk een liefdadigheidsziel gevonden met een premium-versie, de functie is nu toegankelijk in mijn pro-versie voor dit bestand...

Bedankt voor je hulp

1 like