Afmetingen van verschillende kleuren plaatsen

Hoi allemaal

Om het leesgemak voor de operators te vergemakkelijken, zal ik mijn afmetingen in verschillende kleuren moeten zetten. Het is me gelukt om de kleur van alle kanten te veranderen, maar ik zou graag willen dat de ene blauw is, de andere rood...

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe kan ik dat doen?

Bedankt!

Hallo, wilt u de kleur wijzigen op plannen die u zou afdrukken, of wilt u dat de zijkanten alleen in kleur zijn in de tekening?

Als het voor exploitanten is, moet het voorstel 1 zijn. In dit geval maakt u eenvoudig één laag per gewenste kleur en koppelt u de afmetingen aan de gewenste kleurlaag.

Kanton Gauthik

5 likes

Zie aan de kant van de laag...

Hallo Gautik67

Kun je ons vertellen hoe je dat doet!

(( Maak gewoon een laag voor elke gewenste kleur en koppel de afmetingen aan de laag van de gewenste kleur. ))

Het is vooral hoe je de beoordeling associeert met de kleur die me stoort :-)

Je hebt bijvoorbeeld de vier lagen, hoe kun je zeggen dat die en die dimensie bij N°2 of N°4 hoort?

Ik denk dat je dit met de hand moet laten doen en deze kansen op de 2 moet zetten en nog een op de vier.

Dus hoe zit het met de modus operandi :-)

Vriendelijke groeten

Hallo allemaal!

Gautik67, ik ben het met Zozo_mp eens, de methode interesseert me omdat ik het traceren helemaal niet onder de knie heb! maar blij om te zien dat het mogelijk is

Dat is het, ik heb het gevonden, het is geweldig, het is precies wat ik wilde doen!

Maak gewoon verschillende lagen en wijs er een andere kleur aan toe en klik vervolgens op OK.

Voorbeeld:

Ik noemde de ene laag "rood" en de andere "blauw".

Vervolgens klik ik met de rechtermuisknop op de dimensie > laag bewerken > en selecteer vervolgens de rode laag

Ik doe hetzelfde voor mijn andere kant, die blauw zal zijn:)

Ik weet niet of ik duidelijk was ^^'

2 likes

Het is dus een heel eenvoudige en heel duidelijke handmatige methode @celibraka   :)

Met de standaard in de DOTDRW kunt u de administratie van de lagen in autole...

Maar slechts één type entiteit op één type lagen.

En natuurlijk moet de standaard (als er niets is geselecteerd) in een MEP-venster, voor de lagenwerkbalk worden ingesteld op: Volgens de standaard...