Kleur een onderdeel met meerdere lichamen in een 2D zonder de gearceerde afbeeldingsstijl te gebruiken

Hallo

Als onderdeel van een montageplan wil ik de lasnaden in het rood laten verschijnen (beide van bovenaf gezien op de afbeelding). Lassen zijn 2 lichamen van hetzelfde stuk.

Helaas ben ik in de isometrische weergave genoodzaakt om mijn hele assemblage in Display Style te zetten: "Stop in gearceerde beeldmodus" om te voorkomen dat ik de las achter mijn gelaste onderdeel zie (onderaanzicht op afbeelding 1).

Opmerking: de achterlas is gedeeltelijk zichtbaar op de isometrische weergave, dus ik wil deze niet verbergen.

Heeft u een oplossing die voorkomt dat ik andere onderdelen heb dan mijn gekleurde lasnaden?

Beeld:

1 like

Hallo vmüller,
Gewoon een vraag om je vraag te beantwoorden, ik ben dit probleem inderdaad niet tegengekomen. Maar om dit probleem te verhelpen, waarom laat je het niet gewoon in de schaduw?
… Hou me op de hoogte, succes.
Ik heb het net geprobeerd, het werkt ook niet voor mij met SW2022 SP4.
@+.
AR.

Omdat ik uw probleem niet kan reproduceren, verschillende vragen:

1. Hoe worden jullie lassen gemaakt?
  2. Hoe zet je de kleur?
1 like

Hallo

Dus ik wil het niet in de schaduw laten omdat ik merk dat het het plan visueel overbelast en dat het in het geval dat ik het blootstel een kleine kamer is.

Ik ben momenteel op SW2020.

Vmüller

1. Lasnaden zijn een veeg

2. De kleuren worden toegevoegd dankzij een weergavestatus

Welkom @vmuller

Kunt u uw subset (deel en MEP) die ik kijk naar

Vriendelijke groeten

1 like

Haaa, maar het is geen multi-body onderdeel van de behuizing, het is een standaard montage! :slight_smile:

Hier zijn de bestanden.

lynkoa coin - Kleur een multi-body munt in een 2D zonder de ombré-.zip beeldstijl te gebruiken (908.5 KB)

Hallo vmuler,
Dus nu, ik kan het inderdaad niet begrijpen, ik kijk hier volgende week naar, sorry.
OF doe je tweedelige lasnaad opnieuw en verberg degene die je niet wilt, dat is alles wat ik kan zien.

Succes.
@+.
AR.

Hallo AR

Ik kan dus niet een van de twee verbergen omdat ik het zichtbare deel van de las op mijn isometrische weergave wil zien.

Bedankt
A+

Hallo @vmuller ,

In een tekening is alleen de gearceerde modus, met of zonder randen, in staat om de zichtbare of verborgen delen van een onderdeel of assemblage te beheren en om de kleur van de vlakken weer te geven. De andere modi houden alleen rekening met de randen van de lichamen...

Een mogelijke manier om de rode kleur van de lasnaden naar voren te brengen, is door de kleur van de andere lichamen te laten " verdwijnen ", door hun lichteigenschappen maximaal te pushen:

• in het uiterlijk van de kamers, tabblad Verlichting, waarde van de Lichtintensiteit verhoogd tot 100 W/m2/sr;
  • in de DisplayManager van het apparaat nam de waarde van het omgevingslicht toe tot 1.

Lichamen die op deze manier zijn behandeld, worden in het wit weergegeven, alleen lasnaden worden in het rood weergegeven.

In de tekening vallen de lasnaden op in kleur, vooral als de achtergrond zelf wit is.

Aangezien de representaties in feite projecties zijn van het 3D-model, kan het nuttig zijn om de kwaliteit van de weergave te verbeteren: Extra, Opties, tabblad Documenteigenschappen, menu Beeldkwaliteit, schuifregelaar voor gearceerde afbeeldingsresolutie, enz.
Vriendelijke groeten.

2 likes

fout! (Ik wilde iets stoms zeggen)

Heel erg bedankt, dit is de oplossing waar ik naar op zoek was

En nogmaals bedankt aan iedereen voor jullie hulp