Hoi allemaal
Hier is mijn pb:
Ik wil graag een geometrische vorm geven aan mijn tekst. Dat wil zeggen, schrijf het woord TEKST, maar in de vorm van een trapezium. (Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van een tekstvorm die ik wil maken)
Is dit mogelijk?
Bij voorbaat dank.
unnamed.png
Hallo
Je kunt je afbeelding importeren in Solidworks en er bovenop opnieuw tekenen, maar verder denk ik niet dat het mogelijk is, althans niet in 2016. Om gezien te worden bij collega's die hogere versies hebben.
1 like
Door te spelen met geometrie, zoals een projectie op een hellend vlak, zou je iets moois moeten kunnen bereiken vanuit een standaardtekst.
3 likes
Hallo @gmarion93
Ik bevestig het voorstel van @ac cobra427 niet mogelijk is om dit anders te doen.
Solidworks is bijzonder slecht in alles wat tekst is (het is het vakbondsminimum en zelfs dan).
Als uw afbeelding echter absoluut van hoge kwaliteit is, is er een SW-tool waarmee u kunt knippen. Kijk hier, het wordt heel goed uitgelegd. Zorg ervoor dat u vanaf het begin de juiste maat invoert, het vereenvoudigt de rest.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik vergat de Conversio-tool te vermelden
Zie ook Schetsgereedschap in SW
Vriendelijke groeten
1 like
Dank u allen. Dus ik ga opnieuw tekenen met behulp van "schetsafbeelding".
Nou, er is werk, maar het moet te doen zijn.
Hallo
Anders hoeft u alleen maar uw tekst aan te passen met vectortekensoftware en de gewijzigde geometrie in dxf te exporteren.
Je kunt dus gewoon de dxf van je tekst importeren in solidworks om te doen wat je wilt.
Ik voeg een pdf toe om je een beetje van de stappen te laten zien. Ik gebruikte "Inkscape", een open source software voor het tekenen van vectoren en kan daarom exporteren in dxf. (https://inkscape.org/fr/)
Ik vond ook snel een tutorial op YouTube die uitlegt hoe je je tekst kunt bewerken om hem de vorm te geven die je wilt: (https://www.youtube.com/watch?v=ibDxlvgJQ_k) Het verklarende gedeelte voor het bewerken van tekst is tussen 0:50 en 2:35.
Vriendelijke groeten
Kanton Gauthik
texte_en_trapeze.pdf
3 likes
@Gauthik67 Uitstekend, bedankt.
Zult u in staat zijn om veel tijd te besparen met uw oplossing;)
Cdt
Greg
2 likes