Hallo
Al een mooie verbetering van het forum, ik zie dat het hier de goede kant op evolueert!
Ik heb een verzoek van een collega die wil dat ik mijn macro verbeter die me in staat stelt om een component in te voegen, de ' vrijgegeven ' zet een oorsprong / punt toeval en repareer het.
Probleem in sommige gevallen hebben we herpositionering te doen, dus om ons leven gemakkelijker te maken en een paar ' klikken ' te krijgen, vraagt hij me om in de staat te zetten verwijder de beperking voordat ik mijn deel repareer.
Ik heb veel onderzoek gedaan en automatisch opnemen van macro's, maar er kwam niets uit. Ik kan mijn beperking niet selecteren en ik kan een beperking ook niet in de status Verwijderd zetten
'suppression du "Fixe" sur la première pièce boolstatus = swModel.Extension.SelectByID2(CompInsert, "COMPONENT", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0) swModel.UnfixComponent 'Selection du composant et ajout contrainte coincident origine/origine swModel.ClearSelection2 True boolstatus = swModel.Extension.SelectByID2(FirstSelection, "EXTSKETCHPOINT", 0, 0, 0, False, 1, Nothing, 0) boolstatus = swModel.Extension.SelectByID2(SecondSelection, "COORDSYS", 0, 0, 0, True, 1, Nothing, 0) Set swMate = swModel.AddMate5(20, -1, False, 0, 0.001, 0.001, 0.001, 0.001, 0.5235987755983, 0.5235987755983, 0.5235987755983, False, False, 0, longstatus) 'Remettre la pièce "Fixe" boolstatus = swModel.Extension.SelectByID2(CompInsert, "COMPONENT", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0) swModel.FixComponent swModel.ClearSelection2 True
In afwachting van uw antwoorden wens ik u allen fijne feestdagen.