Hallo
Heeft iemand geprobeerd een migratie van SW2015 naar SW2018?
Zo ja, bent u problemen of bugs tegengekomen op onderdelen en/of assemblages die met SW2015 zijn gemaakt?
Alvast bedankt voor de feedback.
Michael
Hallo
Heeft iemand geprobeerd een migratie van SW2015 naar SW2018?
Zo ja, bent u problemen of bugs tegengekomen op onderdelen en/of assemblages die met SW2015 zijn gemaakt?
Alvast bedankt voor de feedback.
Michael
Goedenavond
Normaal gesproken geen probleem, je hoeft alleen maar te onthouden om de swsetting (SLDREG-extensie) op te slaan, die alle aanpassingen (menu's, pictogrammen, regels, enz, enz...
Inderdaad, tijdens de SW-migratie overschrijven ze ze en hoef je ze alleen maar op het bureaublad te zetten of waar de beheerder maar wil, buiten de SW-paden.
Ik praat hier buiten PDM dat ik het niet weet.
Het is verstandig om ook deze modellen, inclusief die van de plannen, te bewaren.
Anders kom ik nooit een probleem tegen, al is het maar op het forum waar ik zonder twijfel alle bestanden open die door onze collega's zijn gepost.
Vriendelijke groeten
er zijn SP-updates, die kunnen worden gedaan door de bestaande Solidworks te overschrijven.
Maar voor de versiewijzigingen (jaar) is het na verloop van tijd beter om de voorkeur te geven aan "een schone upgrade" in plaats van de bestaande te overschrijven (omdat we toch een aantal bugs slepen)
Onderwerp dat hier al aan bod is gekomen:
https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/copie-des-param%C3%A8tres?page=1#answer-815999
En ter informatie, zelfs DOT of "DOT basisonderdeel" kan een probleem zijn, met de toevoeging van nieuwe opties in de documenten, of gelaste const. parameter, of plaatwerk, enz...
voor de lege "DOT" in ieder geval, is het misschien beter om het ook opnieuw te maken van het DOT-bestand van de 20XX-installatie.
Maar dat is als we het goed willen doen, en we hebben de tijd om... (maar het is goed om het te onthouden)
Hierna wordt aanbevolen om de "SolidWorks Task Scheduler" uit te voeren om de bibliotheekbestanden naar de nieuwe versie te "migreren".
om te zien of hetzelfde nodig is in de map "Project" of "Projectdocument" of "Bedrijfsdocument"
Hallo
Van 2015 tot 2018 denk ik dat er geen grote problemen zullen zijn aan de onderdelen (op voorwaarde dat alles in 2015 is). Als u daarentegen oudere bestanden heeft, is het mogelijk dat sommige functies niet correct worden herbouwd (onder andere de oppervlakte).
Van mijn kant, toen we van 2014 naar 2016 gingen, moesten we zoveel mogelijk bestanden repareren die oppervlak bevatten, omdat SW de manier had veranderd om de selectie van oppervlakken te beheren (het opslaan van de aanwijzercoördinaten en omdat het niet bestond voordat het een punt toekende aan "willekeurig").
Uit mijn herinnering was deze verandering al in 2015 van kracht, dus normaal gesproken geen zorgen.
Er zijn ook de families van onderdelen die fouten kunnen genereren (een kolomtitel is veranderd in 2016 als ik het me goed herinner).
Als je de mogelijkheid hebt, is de eenvoudigste manier om een test-pc te bouwen met de 2018-versie en take-away samenstellingen van bestanden te maken om je huidige database schoon te laten en zo het gedrag te testen.