Hallo @tous,
Ik loop vast op een afgeleide schets dat ik de o0-symmetrie niet kan doen,
Als je tips hebt, bij voorbaat dank,
Hallo @tous,
Ik loop vast op een afgeleide schets dat ik de o0-symmetrie niet kan doen,
Als je tips hebt, bij voorbaat dank,
Hallo
In welke versie zit je en kun je je bestand delen?
Van mijn kant werkt deze functie in dit geval niet goed; Als je de schets in de schets selecteert en sleept en neerzet, werkt het prima.
Van mijn kant werkt deze functie in dit geval niet; Als je de schets in de schets selecteert en sleept en neerzet, werkt het prima.
Hallo
Het werkt ook niet voor mij. De cobra-oplossing is een copy-paste, maar dan zonder link. De schetsen staan op zichzelf.
Lynk heeft gelijk over mij.
In dit geval zou ik het blok hebben gebruikt.
Ja dat is de reden waarom ik voor dit type schets heb gekozen, en bedankt voor de blokken, maar helaas paste het in dit geval niet bij mij omdat mijn basisschets is gekoppeld aan externe relaties die zullen worden verwijderd zodra het blok is gemaakt,
Hallo
Een pad om te verkennen, met nogal verrassend gedrag...
- Maak een nieuwe schets op de voorkant van de afgeleide schets.
- Converteer alle entiteiten van de afgeleide schets naar deze nieuwe schets.
- Maak de as en voer de symmetrie van de geconverteerde entiteiten uit. Mogelijke Pb in dit stadium: de constructielijnen worden niet meegenomen in de symmetrie.
- Wis geconverteerde entiteiten. Vreemd genoeg blijven symmetrierelaties, die relatief zijn aan punten, behouden ondanks de verwijdering van de oorspronkelijke entiteiten.
- Verlaat de schets.
Te zien is dat een wijziging van de oorspronkelijke schets terug te zien is in de afgeleide (normale) schets, maar ook in de symmetrische schets.
Het eigendom blijft behouden, zelfs na het opslaan en herladen van de munt.
De verandering van de constructielijn naar een ononderbroken lijn en vice versa is mogelijk in de afgeleide schets en in de symmetrische schets zonder de schakels te verliezen.
Vriendelijke groeten.
Een andere oplossing
Maak een plan dat samenvalt met het gezicht
Pas de afgeleide schetsinvoegmanipulaties toe, maar op het vlak, niet op het gezicht.
Draai dan de normaal van het vliegtuig om.
M.blt
Ik denk dat de voorgestelde oplossing een groot probleem heeft, namelijk de positionering van de schets, die mij niet praktisch lijkt,
Soring
Ik hou van de oplossing, eenvoudig en effectief
Hoi allemaal
Bedankt voor deze ontdekking (tot nu toe nooit de afgeleide schets gebruikt).
De eenvoudige en logische oplossing is om de afgeleide schets die eenmaal op het gezicht is geplaatst, te beperken.
Persoonlijk heb ik het midden van de cirkel geblokkeerd en heb ik een parallellisme aangebracht tussen een rechte lijn en een rand van de kubus (dus de afgeleide schets is helemaal zwart omdat de geometrie wordt gegeven door de basisschets en de positie door mijn 2 beperkingen).
CQFD
Nb: ik ben in 2020 (dus het kan van invloed zijn als er een bug in V2018 is waardoor je de beperkingen niet kunt instellen)