Automatische update van de tabel met gelaste onderdelen op MEP SW 2014

Hoe kan ik de tabel: lijst van gelaste onderdelen op een tekening automatisch bijwerken?

De eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen zijn goed gemaakt en ingevuld in het 3D-onderdeelmodel.

Het tekensjabloon bevat een bestaande lijst die niet wordt bijgewerkt voor het nieuw gemaakte bestand!

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Oprecht

Albert

mise_en_plan_sarl_marcon.drwdot

Hallo

Het lijkt mij dat deze bug al geruime tijd bestaat.

Over het algemeen doe je een update in de 3D door met de rechtermuisknop op de map met gelaste onderdelen te klikken, en vervolgens in de 2D als er geen update is na een CTRL+Q, moet je de tabel verwijderen en vervolgens opnieuw invoegen...

3 likes

Hallo

Persoonlijk ga ik door mijn 3D en klik ik op update.

Als dat te lang voor je is, voeg dan een macroknop toe aan je 3D om deze lijst te vernieuwen.

liste.png
2 likes

Bedankt voor je feedback.

Er is dus geen automatische update van de lijst met gelaste onderdelen vanuit een tekeningsjabloonbestand voor een nieuw mechanisch gelast onderdeel. Misschien in een toekomstige versie van SW?

Veel succes aan iedereen.

Albert

1 like

Hallo

Het vinkje "automatisch bijwerken" wanneer u met de rechtermuisknop op de lijst met gelaste onderdelen klikt, betekent dat u de mappen die de verschillende lichamen in het 3D-model groeperen, niet zelf hoeft aan te maken. In het geval van het toevoegen van een nieuwe carrosserie, maakt Solidworks automatisch een nieuwe map aan wanneer u op "update" klikt, en door vervolgens op CTRL+Q in de tekening te drukken, wordt de lijst met gelaste onderdelen bijgewerkt.

1 like