Website update vandaag van 12:30 tot 13:30 uur!

Hoi allemaal

Vandaag vindt er van 12.30 tot 13.30 uur een update plaats op de myCAD-website: er verschijnen kleine nieuwigheden, stay tuned :wink:

Fijne dag! Coralie :grinning:

2 likes

Hallo Coralie,

Probleem met maskergrootte bovenaan de pagina of kob formaat wijzigen:

Hallo @Cyril_f,
Ja, we hebben het probleem gemeld, de update is nog bezig :sweat_smile:
Bedankt voor de info! Coralie

Hallo team

Ik weet niet of het vrijwillig is of niet, maar het myCAD-logo van het forum verwijst door naar het portaal in plaats van naar de startpagina van het forum.
Het is niet alleen bijzonder vervelend, maar het voegt ook een nieuw tabblad toe aan elke portaal-forum-rondreis...

1 like

Hallo @Sylk,
Dit is een wens van onze kant om sneller terug te kunnen keren naar de homepage! Wees vanaf nu voorzichtig, als je terug wilt klik je op de terugknop :slight_smile:
We zijn actief bezig om de 2 myCAD + forum "sites" te koppelen die het ons gemakkelijker zullen maken!

De bovenste band:...

… is heel, heel, heel groot, nietwaar?
Ik werd gewoon voor de gek gehouden door op het myCAD-logo te klikken (wat aangeeft dat je snel in gewoontes vervalt...)
Waarom ga je niet terug naar de oude manier van werken en voeg je de link naar de Visiativ " Site " toe vanaf het zijpaneel?

… Verander dat soort dingen niet... Ik ben oud ik en de ouderen houden ervan voor verandering... :melting_face:

Vriendelijke groeten

3 likes

Dus, bedankt voor de uitleg. Maar als ik mijn standpunt mag geven.
Het logo dat op het forum staat, als we het zien, is dat omdat we er ook zijn en met, hoop ik, de wil om daar te zijn en waarschijnlijk om daar te blijven en daar op een vloeiende en snelle manier te navigeren, terwijl de terugkeer naar het portaal veel zeldzamer is. Voor een vlotte en snelle navigatie is de ontvangst van het forum op het logo echter perfect omdat het altijd zichtbaar en toegankelijk is in 1 klik/aanraking!
Met de portal-omleiding in plaats daarvan moet je ofwel het hele gesprek omhoog gaan om de terugknop te bereiken, of het nieuwe zijmenu openen en vervolgens forum... Oh ja, en het sluiten van het menu, op de mobiele versie is verplicht. Helemaal niet vloeibaar.
Terwijl het openen van het menu om toegang te krijgen tot het portaal oneindig veel minder storend, om niet te zeggen minder irritant is.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat het logisch is dat een titelbanner betrekking heeft op de huidige site. Het is niet normaal om van een domein te worden verwijderd door op je banner te klikken... Zien?
Dit is natuurlijk slechts mijn bescheiden mening.
Bedankt.

1 like

De knop Terug wordt altijd weergegeven wanneer u naar beneden scrolt in de discussie.
Aan de andere kant moet de zijbanner worden verborgen wanneer u een antwoord typt, omdat deze het invoergebied verbergt

+1 voor het intrekken van het menu na het klikken op een van de items, althans op de mobiele versie, alstublieft.

Welkom @Cyril_f
Aan de andere kant is de terugknop thuis niet zichtbaar op iPhone en Safari.

En u kunt het menu handmatig sluiten door op het roze kruisje te klikken.

Ja, ik weet dat het kan worden gesloten, maar zoals in elk forum dat de naam waardig is, is ofwel het gebied gewijd aan de zijbanner vast en maakt het geen inbreuk op het forumgebied of het wordt automatisch verborgen zonder actie van de gebruiker.
Op Edge op pc geen probleem met de terugknop.

1 like

Als u op het Mycad-logo klikt (ik heb net opnieuw rood gemaakt...) en op de Visiatv-link klikt...:
image

… Dit opent een nieuw tabblad!

Ook geen probleem van de pc, maar misschien heeft het team nog niet alles toegepast op de mobiele versie.

1 like

@Maclane ,
Ik kan bevestigen dat de banner veel te groot is en dat deze in de volgende update zal worden verkleind!
Ik ga met je mee voor het myCAD-logo, we maken er al snel een gewoonte van om erop te klikken om terug te keren naar de startpagina! We gaan een knop toevoegen om dit te verhelpen;

@sylk, inderdaad op mobiel is de knop niet zichtbaar, ik breng het ter sprake, maar helaas denk ik dat deze knop de zichtbaarheid van de vragen zal belemmeren...

@Cyril_f gaan we het menu verkleinen, of het scherm uitzoomen tot 90% zodat alles past... We hebben absoluut te veel informatie om in één keer weer te geven :see_no_evil:

3 likes

Hoe dan ook, op mobiel, met het cookie-pictogram aan de rechterkant op de pagina's, en nu het menupictogram aan de linkerkant, het laadt al behoorlijk veel, als je een terugknop moet toevoegen... Het logo was in ieder geval eenvoudig, snel en niet omslachtiger dan in het begin.

Hallo Coralie,
Van mijn kant, bedankt voor de terugknop die aan de linkerkant glijdt ...
@+.
AR

2 likes

We zijn het ermee eens, de terugkeer naar gelaagdheid is niet levensvatbaar. Ik wil het niet :smile:
Een knop in het menu heeft verre de voorkeur.

Nu, tijdens het schrijven, zeg ik tegen mezelf dat ik uiteindelijk, misschien, een afbeelding zou kunnen maken met CADx om op te klikken (in plaats van het logo), omdat het uiteindelijk degene is die het forum zou moeten vertegenwoordigen. Nee?
Tenzij degenen die haar niet leuk vinden haar niet de hele tijd willen zien...

Het is altijd natuurlijker om op een afbeelding te klikken, dus ik denk dat de enige manier om de natuurlijke neiging om op het logo te klikken te verliezen, het is een ander pictogram dat de aandacht en de hand trekt.

1 like

Inderdaad, @Sylk we aan dit idee dachten!! We denken nog steeds na over hoe we Cadx op het forum kunnen positioneren, maar ik denk niet dat iedereen begrijpt dat je op cadx moet klikken om terug te keren naar de hoofdpagina van het forum... Misschien is een huislogo al genoeg? Naast het myCAD-logo?

1 like

Ga niet op onze nerves@Sylk

@Cyril_f alleen het raam verbreden. Ik heb een 35", dus deze coole hebben duidelijk een 15", dus ze zinken!

@Coralie Op de hoofdsite zijn er zeer oude forumberichten.

Ik vind het dubbelzinnig om de site die een deel van het forum bevat te mengen met het forum dat zijn nieuwe mooie uiterlijk en moderne functies heeft.

Ik zou evenement dingen met betrekking tot Visiativ of CAD en met de link ga je naar het forum zoals de meeste sites doen.

Goed! Laten we wachten op de laatste wijzigingen die aan de gang zijn.

Vriendelijke groeten

1 like

@Coralie , ik ben te oud om 90% te zetten :smiley:
Alle gekheid op een stokje, het is meer een kwestie van het "masker" van de pagina (een beetje zoals voor powerpoint) waardoor alles overlapt terwijl er vaste gebieden zouden kunnen zijn om deze verschijnselen te voorkomen.

Ja, je kunt natuurlijk tekst integreren met de mascotte. Misschien heb ik een idee...
Edit: en ja in de bovenste banner, dat is wat ik bedoelde (met menu).

1 like