Een geometrisch element (gewone loodlijn) bijwerken dat is gemaakt met het gereedschap Meten

Hallo

Dankzij het meetgereedschap kon ik gemakkelijk de gemeenschappelijke loodlijn op twee lijnen maken en het is mogelijk om deze in te voegen.
Mijn probleem is echter dat het bijwerken van dit "gemeenschappelijke loodrechte" element.
Als ik de definitie van mijn twee regels verander, volgt de gemaakte loodlijn niet, dwz wordt niet bijgewerkt.
Hoe kunnen we het meetgereedschap gebruiken om deze gemeenschappelijke loodlijn te maken, maar die kan worden bijgewerkt als ik de definitie van mijn lijnen verander?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Deze vraag is nog steeds actueel.

Blijkbaar is deze methode niet mogelijk als men wil dat de loodlijn verandert volgens de definitie van de gemeenschappelijke loodlijn.

We moeten door bedrade constructies gaan. 

Zou je weten hoe ik gemakkelijk deze loodlijn kan maken die kan worden aangepast aan de definitie van mijn lijnen?

Ik kreeg te horen dat we bijbehorende lijnen moesten gebruiken. Weet je waar het is?

Ik kopieer een versie waarin ik het meetgereedschap heb gebruikt.

loodrechtelijkgemeenschappelijkemeasure.catpart

Hallo ja, je moet eigenlijk twee regels associëren (alleen als je wilt dat de uiteinden van de tweede regel op de referentielijnen staan).

Methode:

1. Maak een lijn (elk type, maar deze mag niet oneindig zijn).
  2. Klik met de rechtermuisknop op deze rechterkant (Isoleren)
  3. Beperk deze lijn tot de referenties (we kunnen slechts één hoekpunt samenvallen op een van de referenties, we beperken een afstand tot 0 tussen de geïsoleerde lijn en de tweede referentie, dan de twee loodrecht).
  4.  Indien gewenst associëren we een nieuwe lijn (Punt, richting / tot) om de loodlijn te verkrijgen op de twee referenties, waarvan elk de hoekpunten en samenvallen  op een verwijzing)

Hallo Franck,

Bedankt voor je feedback. 
Heel interessant, deze truc om een kamer te isoleren om er vervolgens beperkingen aan op te leggen.
Hier zijn mijn vragen over je methode:
- Op elementniveau gebruik ik graag alleen expliciete elementen (dus geen impliciete elementen zoals hoekpunt, rand...). Om dit te doen, als ik een punt op een lijn nodig heb, construeer ik het met de extremumfunctie. Als ik het goed had begrepen, maakt dit enerzijds een iets robuuster ontwerp mogelijk in geval van aanpassingen aan het wireframe.
- Anders moeten we aan het einde van stap 3 de lijn "de-isoleren" zodat de geometrische beperkingen erop van toepassing zijn.

Aan de andere kant probeerde ik het een beetje anders te doen, maar dat lukte niet.
Tot zover de methode:
1) Stap 1: identiek met behulp van een puntlijn en kies punt 1 en punt 3,
2) Stap 2: Zelfde (isoleren)
3) Stap 3: Ik heb mijn eindpunten van mijn rechterhand gebouwd met de extremums functie
4) Stap 4 : Ik voeg de beperkingen toe zoals jij. Aan de andere kant, als ik update, lijkt het erop dat het niet werkt. Mijn rechterhand is verschoven, maar er staan uitroeptekens in termen van beperkingen.

Vragen:
1) Kun je zien wat er mis met me is dat ik je kopieer?
2) Zodra dit probleem is opgelost, zal de volgende stap zijn om een klein "PerpendicularCommon" hulpmiddel te maken (zoals een geoptimaliseerde kopie, "de weg" omdat ik niet weet of het mogelijk is) dat deze gemeenschappelijke loodlijn van 2 lijnen plaatst met behoud van de constructie onder de PerpendicularCommune-lijn en die kan worden bijgewerkt. Als je ideeën hebt over dit punt, ik ben erin geïnteresseerd, maar laten we punt 1 alvast afmaken.

Hartelijk dank voor uw hulp.

A+ 

perpendiculairecommuneparmesure_methode2.catpart

Hallo:

Dixit: aan het einde van stap 3, moeten we de lijn "de-isoleren" zodat de geometrische beperkingen erop van toepassing zijn.

Nee, juist het feit dat het recht geïsoleerd is, maakt het mogelijk om het te beperken

In stap 4 heb je de twee loodlijnen geplaatst, het contact tussen het extremum-1 en D-2 maar de volgende afstandsbeperking moet tussen Rechts.8 en D1 zijn, je moet het vernietigen en opnieuw doen.

Dit is het punt dat ik opmerkte in mijn eerste antwoord in stap 3 (we kunnen maar één samenvallend hoekpunt plaatsen): de extremen zijn de hoekpunten, ze kunnen niet verder gaan dan de lengte van de lijn.

Als u op zoek bent naar de lijn en twee punten, kunt u een oneindige lijn gebruiken en vervolgens twee geïsoleerde punten waarop u toevallig   één beperktRechts.8 en D1,  de andere op Rechts.8 en D2

Voor de geoptimaliseerde kopie, geen PB, hoeft u alleen maar de verwijzingen in punt en D-1 D-2 invoer in een andere geometrische set te verwijderen en vervolgens de kopie te maken door de geometrische set te selecteren  die de beperkingen, de rechte lijnen en de twee punten bevat

Om dit te reconstrueren, volstaat het om twee lijnen in de nieuwe CATPart te selecteren.

Ik zou uw aandacht willen vestigen op het feit dat deze kopie niet zal werken als de twee lijnen elkaar kruisen , omdat de loodlijn gelijk zou zijn aan 0.