Uitgebreide update van de vergelijkingen van assemblage+onderdelen

Hallo, hoe zorg je in een modellering voor een uitgebreide update van de vergelijkingen voor een assemblage en zijn onderdelen?
momenteel kan ik ze bijwerken door " trial and error " door onderdelen en vergelijkingsbeheervensters te openen en te sluiten;
Bedankt

Hallo
Wat voor soort vergelijking? Met betrekking tot montage of positionering, boren, dim onderdelen, ...
Als u een update wilt uitvoeren, is dat omdat u gegevens hebt gewijzigd.
Voldoet één (ctrl + q) niet aan uw bevrediging?

1 like

Net als @Le_Bidule, was ik van plan om de magische CTRL +Q te beantwoorden

Hallo
Mijn probleem betreft de vergelijkingen met betrekking tot de verbanden tussen assemblage en onderdelen.
voorbeeld:

• Dimensie van een onderdeel aangedreven door een vergelijkingsparameter die is ingevoerd in de vergelijkingsmanager van de assemblage (en vice versa), resultaat van de vergelijking in de assemblage van een onderdeeldimensie.

ctrl Q of ctrl B genereren niet alle vergelijkingen in het systeem.

Ik werk met configuraties voor: vergelijkingen, samenstellingen en onderdelen.
Mijn hele project staat in dezelfde directory.

Opmerking: Enkele waarschuwingen voor mogelijke cirkelverwijzingen (beige kleur) die de bewerking a priori niet verhinderen.

er verschijnt een hernoemingsprobleem: de namen in de parameterformules op het niveau van Equation Manager volgen niet de namen van hernoemde bestanden (zelfs niet bij gebruik van SolidWorks hernoeming).

Misschien is er een andere manier om met een model te werken dan met vergelijkingen, wanneer het project een assemblage op meerdere niveaus van subassemblages en configuraties is?
Bedankt

Heeft u geen identieke parameternamen die Solidworks zouden kunnen aanmoedigen om niet te weten waar te wijzen?

Ja, identieke namen, maar in verschillende onderdelen en samenstellingen, zoals:
" R elleboog naar buiten " of " R elleboog naar binnen "
Maar in dit geval, wanneer ze worden gebruikt, hebben ze hun eigen achtervoegsel:
" R elleboog uit "=" R elleboog uit "@Ass-wisselaar-02.Montage"

Bedankt voor het voorstel

Ter herinnering; … Omdat het niet alleen CTRL+Q is... :grin:

2 likes

bedankt voor deze tafel die ik was vergeten
Maar na een snelle test:
Ik heb de waarde gewijzigd van een parameter die zich in de algemene vergadering bevindt

Ctrl shift Q en ctrl shift B
en ondanks alles moet ik (in de context) de subset (die in rood is) openen zodat mijn model (min of meer) regenereert omdat ik nog een paar waarschuwingen heb (rood/groen licht))
Opmerking: Deze waarschuwingen zijn voor sensoren
Een alarm in een kamer aan het einde van de boom blijft echter onverklaard