Solidworks 2016 Update naar 2018 SP1

Hallo

Ik kom naar je toe om 2 / 3 dingen te weten. Want inderdaad, solidworks biedt me aan om voor een recentere versie te gaan.

Allereerst, is solidworks 2018 beter dan 2016? 

Vind je het dan erg om het te installeren?

Is het lang om het te installeren? Omdat het voor de werkcomputer is.

En laatste vraag: Raak ik mijn aangepaste bibliotheek kwijt? Of mijn automatische tekeningen en andere gegevens.

Kortom, moet ik het doen of niet.

Hartelijk dank.

Hallo, naar mijn mening is het een evolutie en geen revolutie, voor zover ik weet, is het beter om te wachten op de Sp4- en 5-versies om de bugs te beperken... anders duurt een installatie gemiddeld een uur, denk ik, omdat het beter is om alles te verwijderen en een schone herinstallatie uit te voeren, en vervolgens de bestanden bij te werken, maar dit alles is goed gedaan en er is weinig risico om de gegevens die we hebben te verliezen! 

3 likes

Oké, bedankt voor je antwoord, ik zal er nota van nemen.

Ik wacht dan nog even voordat ik de stap zet.

Het is alleen dat ik me afvroeg, omdat ik ben aangeboden om de nieuwste versie te installeren.

En aangezien ik nog nooit heb geüpgraded, vraag ik liever om :).

Het is natuurlijk het soort ding waarin het beter is om niet halsoverkop te haasten met het risico er later spijt van te krijgen:)

Vriendelijke groeten

Je zegt dat je nooit hebt geüpgraded, heb je de service packs nog geïnstalleerd, met andere woorden, zit je in SP5? Dat moet gebeuren.

Voor de migratie zou ik zeggen dat het afhangt van uw activiteit. Als je "basis" modellering doet, als je geen specifieke behoeften hebt (klant die deze specifieke versie gebruikt), zou ik zeggen dat het het niet waard is, wetende dat je machine het misschien moeilijk heeft. Als u specifieke functies gebruikt, bekijk dan de whatsnew voor 2017 en 2018 (https://files.solidworks.com/Supportfiles/Whats_new/2017/french/whatsnew.pdf en https://files.solidworks.com/Supportfiles/Whats_new/2018/french)/whatsnew.pdf)

Als je besluit het te doen, NORMAAL, is het geen probleem.
Afhankelijk van het aantal betrokken machines, kunt u er een migreren, uw database dupliceren en een test uitvoeren (zorg ervoor dat u de testmachine isoleert, als een bestand eenmaal is opgeslagen met de nieuwe versie, kunt u niet meer terug)

In mijn vorige bedrijf veranderden we elke 2 jaar door de SP5-versie (nieuwste) te nemen om de bugs van de 1e pakketten te vermijden, ik denk dat het een goed compromis is voor een gebruik dat geen laatste evoluties vereist.

Daarna moet je jezelf ook de vraag stellen om de bestanden in de database te upgraden, want het beste is om alle bestanden terug te schakelen naar de nieuwe versie om de openings- en opnametijden te optimaliseren. Een consultant van Visiativ kwam om deze upgrade van de EPDM-database te beheren met behulp van een molen die het bestand extraheert, opent en opslaat in de nieuwe versie voor elk van de SolidWorks-bestanden. Er is de UpdateVersion-tool van myCADtools die dit kan, maar het moet een probleem zijn voor bestanden die in de EPDM zijn gearchiveerd.

Het doet me denken dat we nog steeds in 2017SP4.1 zitten, we zouden toch naar SP5 moeten verhuizen...

2 likes

Subsidiaire vraag: wanneer je alleen overstapt naar een SP (2017SP4.1 naar SP5), wat is dan de manipulatie? Installeer gewoon de nieuwe versie die is gedownload van de SolidWorks-site (geen verwijdering of iets anders)? Hoe zit het met de andere werkstations, je moet ze allemaal updaten of is het mogelijk om ze allemaal tegelijk te installeren? Geen specifieke manipulatie met betrekking tot EPDM?

Verandering van SP:
- als je tijd en de media hebt, verwijder dan de oude en doe een nieuwe installatie direct naar de juiste SP
- Zo niet, installeer dan de geladen versie. Manipulatie moet op elk station afzonderlijk worden gedaan (ik denk niet dat de nuance van de vaste/zwevende licentie op dit niveau een rol speelt).

Voor EPDM weet ik het niet.

Okey, oké.

Nou, je kunt net zo goed wachten tot de 2018-versie stabiel is voordat je een duidelijke upgrade uitvoert.

Op dit moment is de versie die ik heb genoeg voor mij.

Ik zit op Solidworks premium 2016 en ik zag net dat ik in SP 3.0 zit.

:(

@Antho: De SP's tussen EPDM en SW kunnen anders zijn sinds de 2017-versie. Vroeger had je dezelfde SP nodig.