Wegens tijdgebrek is het alweer een tijdje geleden dat ik je kom begroeten. De kans doet zich vandaag voor! (Ik merk op dat het forum in de loop der jaren mooier is geworden)
We zijn al een paar jaar bezig met Solidworks 2018 en we zijn er erg blij mee (Niet te veel bugs, een redelijk stabiele versie), maar we willen nu graag toegang hebben tot de nieuwste versies. Werkt iemand van jullie momenteel aan Solidworks 2023? Wat is uw feedback over de frequentie van mogelijke bugs of stabiliteit? Is het beter om voorlopig de 2022-versie te gebruiken? Bedankt
Van mijn kant gebruik ik de 2022 SP5 zonder al te veel zorgen (gelaste constructie, plaatwerk, kleine montage). Op dit moment is de 2023 alleen beschikbaar in SP0.1, de 0.x service packs staan niet bekend als erg betrouwbaar. Persoonlijk gebruik ik ze nooit, ik verwacht minimaal een SP1.x.
Hallo Gauthik67, Al het beste. We zijn in SW2022 SP4. Wij wachten liever in ieder geval tot sp4 voor een nieuwe versie. Inderdaad, de 2018 was erg goed, van daaruit gingen we naar de 2020 en vervolgens de 2022. Daar ga je. @+. AR
Mijn advies: Installeer nooit iets anders dan SP5.0 voor een werkomgeving. e Idealiter wacht je een of 2 maanden na de release in het geval van SP5.1 (als ze het in een opwelling deden op de 2021 uit het hoofd). De 2023 mag dus niet voor september/oktober worden geïnstalleerd.
Hallo Ik bevestig wat @froussel heb gezegd, we werken met een jaarlijkse update maar we gaan voor de n-1 versie in SP5 (zie 5.1 voor de 2021 inderdaad). SP0 is goed voor degenen die niet bang zijn om te debuggen, maar die ook de mogelijkheid hebben om hun versie gedurende het jaar te upgraden.
Een kleine vraag die een beetje off-topic is: uit mijn hoofd heb je EPDM. Dus je werkt al je bestanden (nieuwe versie) bij elke keer dat je de versie van Solidworks wijzigt (dus elk jaar)? Of werk je met bestanden die elke keer dat je het opent worden geconverteerd? Zo ja, levert dit problemen op (herberekeningstijd, bugs...)?
Hallo We converteren elk jaar een deel van onze database alleen om berichten van het vorige versietype en langere openingstijden als gevolg van conversie te voorkomen. We doen er een bijna volledig weekend over met over het algemeen tussen de 6 en 8 werkstations beschikbaar om het werk in batches bestanden te doen.