SCALING luiken

Hoi allemaal

Omdat ik Catia al heel lang ken, is het onmogelijk om te vinden hoe ik de luiken automatisch kan schalen.

Dat wil zeggen dat wanneer ik een doorsnede maak en de schaal van het stuk te klein is, er een deel van de arcering verdwijnt en een omtrek op de doorsnede met brede lijnen onthult om aan te geven dat de arcering is verdwenen. Ik ben verplicht om ze een deel op grotere schaal te nemen, voordat ik het plan terugbreng naar de geplande schaal, het is erg zwaar.

Ik kijk uit naar uw oplossingen, bedankt.

Frédéric

Hallo

Het is inderdaad vervelend.

Om dit te voorkomen , heb ik er een gewoonte van gemaakt om de grootte van de arcering op het materiaal te definiëren voordat ik de CATDrawing maak.

EDIT: Ik vergat je te vertellen dat je de arcering van het materiaal kunt bijwerken (het is handig).

Anders werkt de Ctrl-toets , het bespaart u om één voor één te wijzigen.

Een andere manier, maar die ik niet kan testen (het is bij ons verboden) is om de standaardstandaard te veranderen. (klik met de rechtermuisknop op de laag of aanzichten/Eigenschappen/Meer/Normen

Dank je wel Franck voor je antwoord,

Het heeft niets met de materialen te maken, sterker nog, ik pas het niet toe. Standaard hatching dus.

In mijn voorbeeld is de doorsnede op schaal 1/20 en moet ik alle arceringen bijvoorbeeld op 0,1 breedte zetten om ze te zien verschijnen. Om ze aan te passen, verander ik de sectie terug naar ech 1/1 en wijzig ik deze breedte (ik word er bijna van aan het kleuren, zo strak op een schaal van 1/1) zodat ze zichtbaar zijn in ech.1/20 en vul de vetgedrukt omcirkelde gebieden in.

Misschien heb ik je antwoord verkeerd begrepen!

Cdt

Frédéric PISTENON

sect-hachures.jpg

Standaard is het gerelateerd aan de standaard (ST5) voor mij niet aanpasbaar.

Maar als u een materiaal toepast en u verandert de " toonhoogte " van de arcering in deze eigenschappen (Tekening), hoeft u alleen maar met de rechtermuisknop te klikken op slechts één van uw zichtbare arceringen in uw CATDrawings (Eigenschappen / Vulling / Reset met het materiaal van het onderdeel) en het zal in al uw secties worden gewijzigd.

Het is sneller dan van weegschaal wisselen en alles één voor één veranderen.

Nogmaals bedankt Franck,

Maar het spijt me, maar het is het tegenovergestelde, de bestaande norm is breder dan degene die ik zou willen toepassen. Als ik reset, vind ik de std 5, zo onzichtbaar op 1/20°. En niet alle onderdelen van hetzelfde materiaal volgen.

Het is niet normaal dat het uitkomen niet volgens de schaalfactor verloopt.

Nog tijd voor niets!!

Fred

De standaard STD5 voor ons stelt eigenlijk de PB inverse van jou in omdat we aan kleine onderdelen werken en dit stelt PB in op 1/1 schaalweergaven en minder op n/1 weergaven.

Voor jou is het goed op een schaal van 1/1 en zet je PB neer als je 1/n verlaagt.

In principe is het dezelfde PB, onder CATIA volgt de arcering (helaas) niet de schaalfactor van de weergaven .

Tenzij u de arcering handmatig plaatst, blijft de weergave van de arcering hetzelfde, ongeacht de schaal.

Voor materialen, wanneer u de eigenschappen van een materiaal in een CATPart wijzigt, verandert u de eigenschappen van dit materiaal niet onder de bibliotheek, daarom kunnen in een assemblage al uw onderdelen van staal zijn gemaakt, maar elk heeft verschillende tekeneigenschappen.

Als u een gewijzigd materiaal op meerdere onderdelen wilt toepassen, kunt u uw eigen catalogus maken.

Maand ga ik gewoon verder met het kopiëren/plakken van mijn materiaal.

U hebt mijn probleem goed begrepen en ik dank u daarvoor.

Dus ik ga werken aan de materiaalstandaard om dit vervelende en nutteloze werk op te lossen.

We kijken ernaar uit om u weer te vragen.

Frédéric PISTENON

ECPRO

1 like