Afvlakken surface_solidwoks

Hoi allemaal

Ik ben een beginneling in plaatwerk bij Solidwoks.
Als gevolg hiervan heb ik een volumelichaam gemaakt (1,5 mm dikke schaal) en ik wil graag enkele oppervlakken afvlakken om de materiaalsneden te maken.
Ik kan de oplossing niet vinden, ik ben al 2 uur aan het zoeken...

:pray:

Bij voorbaat dank

De blauwe hoeken zijn niet mogelijk in het vouwen, dus het is niet mogelijk om ze uit te vouwen.
Het is stempelen of vormen, afhankelijk van de methode die wordt gebruikt om ze te maken.
Over het algemeen slaagt de ketelmaker erin om deze hoeken op een machinaal bewerkte ronde te maken met zijn hamer- en elleboogvet.
De rest daarentegen kan worden gedaan in plaatwerk onder SW.

3 likes

Ongevouwen verlof mogelijk?
Uitgevouwen verlof. SLDPRT (121.4 KB)

Hallo Sbadenis,

Wij zijn een timmerbedrijf en mijn vorm zal gemaakt zijn van hout dat zo stevig is en vervolgens wordt gefineerd met een plaat massief fineer.

Hallo Alfoncpasmamob ,

Het is precies wat ik nodig had :star_struck:.
Alleen heb ik deze functie al geprobeerd, maar van mijn kant is deze grijs:

SW 2020 voor mij, dezelfde procedure als jij, behalve dat ik toegang heb tot het uitgevouwen, waarom staan er in de creatieboom van je model schetsen en grijze functies?

Bedankt voor je feedback.
Ik zit op solidworks 2022 maar een standaardversie. Misschien ligt daar het probleem? :thinking:
Mijn grijze schetsen worden verwijderd na verschillende ontwerppogingen :sweat_smile:
Zelfs als ik je kamer open, kan ik je functie bewerken, maar ik kan geen andere maken...

Hallo, je hebt inderdaad een premium-versie nodig om oppervlakken te leggen, ik had de truc al gehad, je kunt deze functie gebruiken op een premium-versie en vervolgens de kamer openen op een standaardversie en deze functie bewerken, maar niet andersom... Ik weet niet of dit nog steeds het geval is met de nieuwste versies

2 likes

Ik denk het wel, wat wil je ermee doen uitgevouwen, ik kan ze voor je maken als je wilt, uitknippen dan?

Hallo Scofield,

Met mij gaat het goed.

Als het voor jou mogelijk is, ja, bedankt

Hallo

Ongeacht of de afvlakfunctie al dan niet aanwezig is in de standaardversie van Solidworks, een bol is geen ontwikkelbaar oppervlak.

Ik heb het gevoel dat een massief fineer, d.w.z. hout, niet voldoende vervormend vermogen zal hebben om in een bolvormige " kofferhoek " te passen.
Behalve in aanwezigheid van grote kromtestralen, en met behulp van warmte en waterdamp. Of door het oppervlak op te splitsen in stroken of sectoren. De implementatie zal in ieder geval een probleem zijn...

Concluderend, het afvlakken van oppervlakken door Solidworks is slechts een benaderende digitale transformatie, die ons in het beste geval in staat zal stellen een benaderend sjabloon te definiëren.

1 like

Hallo

De fineerplaten zijn relatief vervormbaar.
Regelmatig platen wij rondingen met een radius van 100 tot 150 mm.
Het idee was om een idee te krijgen voor de werkplaats, maar ook voor de berekening van het (ongeveer) materiaaloppervlak.
De productie heeft het al besproken, ze zullen een snede maken in het " midden " van de afgeronde hoek.

Arondi-250017-1 Romp. RWZI (33.5 KB)

Een kopje? Of meerdere in elke hoek...

In hun idee was het er maar één in het midden, maar als ik je beeld zie... :sweat_smile:

Met mij gaat het goed

Zou het mogelijk zijn om een vlakke lay-out te hebben zoals op de foto:

Dit gebeurt in het bijgevoegde bestand, in SW 2022 versie.

Zelfs als de bolvormige zone in sectoren is verdeeld, met de afvlakkingskwaliteit op het maximum ingesteld, is het oppervlak nog steeds niet ontwikkelbaar. Er bestaat een risico op ontbrekende of overlappende effecten op het moment van beplating.
De bal ligt in het kamp van de " productie "...

Een tweede configuratie definieert alleen de sector (de vier zijn in principe identiek).

SuitcaseCornersVolume.SLDPRT (4.8 MB)

2 likes

Ja m_blt

1 like