Jestem nowicjuszem w obróbce blach w Solidwoks. W efekcie stworzyłem korpus objętościowy (skorupa o grubości 1,5 mm) i chciałbym spłaszczyć niektóre powierzchnie, aby wykonać cięcia materiału. Nie mogę znaleźć rozwiązania, szukam od 2 godzin...
Niebieskie rogi nie są możliwe do złożenia, więc nie ma możliwości ich rozłożenia. Jest to tłoczenie lub formowanie w zależności od metody użytej do ich wykonania. Ogólnie rzecz biorąc, kotlarzowi udaje się wykonać te rogi na obrobionym krążku za pomocą smaru młotkowego i łokciowego. Resztę natomiast można wykonać w blasze pod SW.
SW 2020 dla mnie, taka sama procedura jak dla Ciebie, z wyjątkiem tego, że mam dostęp do rozłożonych, dlaczego w drzewie tworzenia Twojego modelu są szkice i wyszarzone funkcje?
Dziękujemy za Twoją opinię. Korzystam z solidworks 2022, ale w wersji standardowej. Może w tym właśnie tkwi problem? Moje wyszarzone szkice są usuwane po różnych próbach projektowania Nawet gdy otworzę Twój pokój, mogę edytować Twoją funkcję, ale nie mogę utworzyć innej...
Witam, rzeczywiście potrzebujesz wersji premium do układania powierzchni, miałem już sztuczkę, możesz użyć tej funkcji w wersji premium, a następnie otworzyć pokój w wersji standardowej i edytować tę funkcję, ale nie na odwrót... Nie wiem, czy nadal tak jest w przypadku najnowszych wersji
Niezależnie od tego, czy funkcja spłaszczania jest obecna w standardowej wersji Solidworks, czy nie, kula nie jest powierzchnią rozwijalną.
Mam wrażenie, że solidna okleina, czyli drewno, nie będzie miała wystarczającej zdolności odkształcającej, aby zmieścić się w kulistym " narożniku walizki ". Z wyjątkiem obecności dużych promieni krzywizny oraz przy pomocy ciepła i pary wodnej. Lub rozbijając powierzchnię na paski lub sektory. W każdym razie implementacja będzie problemem...
Podsumowując, spłaszczanie powierzchni przez Solidworks jest jedynie przybliżoną transformacją cyfrową, która w najlepszym razie pozwoli nam zdefiniować przybliżony szablon.