Kratten

Hallo

Door puur toeval vroeg ik me af of iemand niet een programma of iets dergelijks zou hebben gemaakt om een opslag van solidworks-onderdelen te simuleren.

Om zoveel mogelijk ruimte te besparen voor transport. Zoals, we hebben een map met al onze onderdelen, we definiëren een doosgrootte en hij biedt ons meerdere of de beste positie aan...

Bestaat het?

Bedankt

1 like

Hallo

Ik denk niet dat het bestaat, maar ik zal controleren of een macro niet is gepubliceerd.

Bedankt

Ik kon niets vinden dat rechtstreeks verband hield met SolidWorks!

Misschien zie deze software die beschikbaar is in een proefversie:

http://www.cargooptimizer.com/

Het kan interessant zijn om te ontwikkelen, maar het is al erg duur en kost tijd voor 2D, dus voor 3D moet het een echte hoofdpijn zijn!

Bedankt.

Ja, dat kan ik me voorstellen, om nog maar te zwijgen van de beschermingsmiddelen en de vormen van de onderdelen.

De link die je me aanbiedt ziet er goed uit, voor een vracht die al van karton is gemaakt.

Ik begrijp de complexiteit van het programma zeker, maar ik zei tegen mezelf dat een nerd het soms al had gedaan ..:)

MErci qd hetzelfde

2 likes

Sorry, ik zou ook geïnteresseerd zijn geweest in zo'n tool!

Daarna moet je de vraag een paar dagen open laten staan om te zien of anderen iets weten.

Hallo

Ik doe het door te knutselen... Ik doe ook aan laserprog, dus ik maak een DXF van een van de weergaven en definieer het formaat van mijn plaatwerk (grootteformaat van de carrosserie of pallet) en vervolgens start ik een automatische nesting met verschillende parameters.

3 likes

Hallo 

Ik gebruik de nieuwe Logopress3-module voor het nesten van onderdelen, en vervolgens op verschillende niveaus als dat nodig is.

Een kleine link die goed gaat:)

http://www.logopress3.com/fr/nesting.php

De kans is groot dat toekomstige updates automatische berekening voor verschillende onderdelen in 3D zullen bevatten.

Aan de andere kant voor een macro die is geïntegreerd in SolidWorks (en gratis), weet ik er niets van :/

1 like

Ze hebben zo'n spel gemaakt.... het heet Tetris^^

Ik geef toe dat het super praktisch zou zijn om deze kleine software te hebben

Edit: Ik wist niet dat Logopress dit kon doen ... om te zien =)

7 likes

Nou bedankt voor al je antwoorden als iemand dit ooit vindt, laat hem het online uitgeven ...