Deksels op een automatische lade installeren

Hallo

Regelmatig tekenen mijn collega's en ik een bakkenstel met deksels. Het probleem is dat het plaatsen van de hoes iets langs en vervelends is (zie bijlage). Dus ik zou graag willen  weten of er een macro-type manier op Solidworks 2011 om "covers" in te stellen zonder dat je het handmatig een voor een hoeft te doen? 

Bij voorbaat dank.

couvercles.pdf

U kunt bijvoorbeeld uw individuele deksels als onderdelen maken en van uw container een slim onderdeel maken.

Of maak ze direct in de afvalbak en speel met de configuraties.

Er zijn ook andere oplossingen mogelijk, zoals het creëren van een bibliotheek met deksels.

Het is nog maar de vraag welke oplossing voor u het meest geschikt is.

3 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoord. Wat bedoel je met het slim maken van de bakcomponent? 

Voor de oplossing om de deksels in het bakgedeelte te plaatsen, hebben we het geprobeerd, dit is niet praktisch voor de rest van de montage.

Voor de boekenkast met deksel kunnen we deze oplossing ook niet gebruiken, omdat we van de ene bak naar de andere zelden dezelfde deksels hebben.

Goedenavond Quentin

Kijk hier , zoek anders naar "SolidWorks Smart Components" op YouTube, je hebt veel zeer praktische voorbeelden.

In een notendop zijn het automatische beperkingen onder voorwaarden die u vooraf hebt gedefinieerd.

Vriendelijke groeten

3 likes

in jouw geval kan ik alleen visueel zien

2 soorten deksels

Dus de eerste is geïnstalleerd met de untraintes die prima zijn

na het herhalen van onderdelen en spanningen

Hetzelfde geldt voor het 2e deksel

het is een beetje minder manipe ;-)

Zie onder andere deze link voor slimme componenten

http://www.lynkoa.com/contenu/composants-intelligents-2

@+ ;-)

4 likes

Hallo

Ik heb net je PDF in meer detail bekeken en het is normaal dat het ingewikkeld is. Je hebt 12 deksels getekend in een kamer met evenveel extrusies... Je moet er 1 tekenen en vervolgens een reparatie uitvoeren als ze identiek zijn.  

Zoals gt22 al had geadviseerd in de vorige post.

4 likes

Hallo

Als de bakjes en deksels elementen zijn die regelmatig terugkomen, kan het interessant zijn om bestandssjablonen te maken met automatische beperkingen.