Ik had graag willen weten of het mogelijk is om een standaardwaarde in te stellen in een titelblok die een deeleigenschapswaarde ophaalt.
Laat me het wat meer uitleggen, we hebben een cartridge waarin we een eigenschap (bijvoorbeeld het materiaal met de waarde $PRPSHEET: "MATERIAAL") ophalen van het onderdeel dat we aan het tekenen zijn.
Aan de andere kant, als de tekening wordt gebruikt voor iets anders dan een detailplan van een onderdeel, moet het materialenveld dat niet is ingevuld standaard een symbool weergeven (bijvoorbeeld een streepje) om aan te geven dat het niet van toepassing is op de huidige tekening.
Is het mogelijk om de tekening te wijzigen om deze standaardwaarde in te stellen, die zou worden gewist als er een waarde is.
Als het geen gedetailleerd plan is, dan is het dan een algemeen plan?
Maak in dit geval een eigenschap in uw sldasm die dezelfde naam heeft als uw materiaaleigenschap als een onderdeelbestand en stelt de waarde in op een koppelteken.
En als u dit opslaat in uw assemblagemodelbestand, hoeft u dit maar één keer te doen.
Idealiter zouden alle eigenschappen in de bestanden met onderdelen en samenstellingen moeten staan. De tekening is slechts een visueel.
Als gevolg, zoals @Frédéric zegt, zet je in een onderdeelbestand of een assemblage waar je geen Matter hebt, een "-" in de eigenschappen van dit bestand.
U kunt een laag maken die alle informatie over de deelvlakken verzamelt (materiaal, oppervlakteafwerking, oppervlaktebehandeling,...). Deze laag wordt standaard getoond in je sjabloon.
Van daaruit, wanneer u een plattegrond van een kamer maakt, hoeft u geen actie te ondernemen. Als u daarentegen een montageplan of een schets, een pneumatisch diagram gebruikt,..., hoeft u alleen maar de laag te verbergen.
Het beste is om 2 verschillende tekenmodellen te gebruiken: een voor onderdelen en een andere voor assemblages. Dit maakt bepaalde woningindelingen mogelijk. Maak vervolgens basiskaarten die zijn aangepast aan de onderdelen en een andere aan de assemblages met een cartouche die de juiste informatie ophaalt.
Ik bevond me in dezelfde situatie als jij en van mijn kant nam ik het model van het nieuwe stuk (stuk. PRTDOT) en gemarkeerde streepjes in de eigenschappen standaard. Ik heb de bestaande overschreven en elke keer als ik vanuit een nieuwe kamer begin als ik de tekening maak, is het streepje er standaard.
Voor het bestaande is het te laat, maar voor je toekomstige deel is het geweldig.
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, ik denk dat ik het zal proberen door een eigenschap te gaan die is opgeslagen in het assemblagemodel, zoals voorgesteld door @Frédéric, @flegendre en @mickael.alves .
Dit zou het gemakkelijkste moeten zijn om in te stellen en zorg ervoor dat u het niet vergeet voor nieuwe onderdelen.