Ik zou je aanraden om het contactoppervlak van de tanden op de trommel te projecteren, vervolgens je trommel uit te vouwen en ten slotte te tekenen.
Als je drumpatroon niet zo groot is, kun je proberen het af te drukken op een vel calqueerpapier in A4 of A3.
Het enige wat je nu nog hoeft te doen is de laag om de trommel te wikkelen en de vormen erop over te brengen. Als je een probleem hebt met het overbrengen van de vormen, kun je ze uitknippen zodat je een potlood/stift kunt gebruiken, of de hoeken aanwijzen [met een passer] en vervolgens de hoeken overbrengen met een potlood/stift
De trommel bestaat uit een buis met een diameter van 330 mm en een lengte van 525 mm. Gezien het aantal adapters wilde ik een oplossing met de buis om te voorkomen dat ik de montage opnieuw moest doen.
Maar ik denk dat ik de buis moet omzetten in plaatwerk, de montage opnieuw moet doen, de oppervlakken van de adapters op het plaatwerk moet projecteren en er een uitgevouwen staat van moet maken.
Als in uw productiemiddel vius met een laser; Waarom maak je geen productiesjabloon? Zoals een platte met de openingen om je tanden te plaatsen met openingen om te wijzen en aan elke kant een soort kam die de tanden op hun plaats houdt om de volgende te positioneren...
Vergeet niet alles opnieuw te doen, u hoeft alleen maar één configuratie van uw plaatwerkbuis te maken voor de sjabloon en de andere te bewaren voor de montage...
Het sjabloon voor positionering is een goed idee, maar we hebben niet de tools om het te maken.
Ik heb nu mijn plaatwerk vat. Of ik nu in de assemblage werk of in afgeleide onderdelen, ik kan de oplossing niet vinden om het oppervlak van de gereedschapshouder op het oppervlak van het plaatwerk te projecteren. Omdat de twee oppervlakken cilindrisch zijn, heb ik geen schets om te projecteren.
Is er een snijfunctie van twee oppervlakken of dichtbij?
Je hebt geluk dat je het begrijpt, want persoonlijk schommel ik tussen hoe ik het plan moet maken - wat heel eenvoudig is - en hoe ik het in de workshop moet doen, wat niet eenvoudiger is.
Vraag:
- is de PB om het plan te maken om de bewerking uit te voeren
- Hoe is de PB hoe ik het onderdeel in de werkplaats moet maken als ik eenmaal de meter en de buis heb die moeten worden bewerkt?
De hittegolf moet ervoor hebben gezorgd dat ik de karaf heb verwarmd (sorry) en de condensatie moet kortsluiting veroorzaken
Het is merkwaardig, het lijkt me eenvoudiger om een gereedschap te maken met een draaibank en een freesmachine.
Markeren met een meter is niet erg nauwkeurig, vooral bij lassen, waardoor de onderdelen de neiging hebben om te bewegen.
Het hangt af van de precisie van de positionering van de tanden en vooral waar deze tanden voor dienen. Het hangt ook af van het aantal vaten dat moet worden gemaakt 1 of 50, of zelfs meer, dit zijn niet dezelfde processen die moeten worden geïmplementeerd.
Nou, laten we wachten tot Kevin ons meer vertelt. ;-)
Gezien het type onderdeel lijkt het op de schaaftrommel die wordt gebruikt om asfalt van wegen te verwijderen (het beroemde groefsteken), dus de precisie zou niet enorm moeten zijn, maar de te produceren hoeveelheid moet worden gespecificeerd. In plaats van papier waarvan de levensduur in de werkplaats symbolisch zal zijn, zou ik de voorkeur geven aan een 5/10 of 10/10e plaat die met een laser wordt gesneden en op de trommel wordt gericht.
Mijn eerste doel was om een (platte) tekening te maken van de locatie van de tanden, het vel op schaal 1 te printen en in de werkplaats om de buis te wikkelen. De lasser verkrijgt zo alle posities van de tanden. Het enige wat hij hoeft te doen is de locaties te markeren, de plaat te verwijderen en ten slotte de tanden te lassen. (Ik hoop duidelijker te zijn in de uitleg).
We hebben momenteel 2 trommels te maken met elk ongeveer honderd tanden om te lassen.
Ik begreep de 3D-schetsprojectiemethode niet echt en omdat ik geen tijd had om te zoeken, heb ik uiteindelijk een 2D-plan gemaakt door de locaties handmatig in te voegen en vervolgens de lengtes van de bogen te berekenen die overeenkomen met de hoeken tussen de tanden. Dit is minder nauwkeurig en een beetje lang, maar acceptabel voor de te maken onderdelen en heeft ons in staat gesteld om vooruit te komen.
Ik zou echter toch graag willen slagen in het maken van deze tekening met de methoden die u mij hebt voorgesteld.
Na eerder ketels te hebben gemaakt, lijkt het idee van stefbeno mij het meest geschikt voor de situatie. Om dat papier als sjabloon in een workshop te kennen, het zal niet lang duren!!!