Tekenen met een .sldprt-sjabloon

Hallo

Wanneer we een nieuw onderdeel starten, kiezen we vanaf de pagina "nieuw SOLIDWORKS-document" een van de modellen die ik heb gemaakt. Er is echter geen tekening bij dit model gevoegd...

Is er een manier om dat te kunnen doen?

Hallo, (En de beste wensen)

Ik begrijp de vraag niet echt, maar aangezien je een onderdeelmodel hebt gemaakt, moet je ook een tekeningmodel maken met het gewenste formaat, evenals een model voor assemblage.

Kijk op deze link "https://www.editions-eni.fr/open/mediabook.aspx?idR=72886aabcd4f19285654538f81cbbfd1"

Vriendelijke groeten.

AR.

2 likes

Om een onderdeel en de tekening ervan te kopiëren, moet je kijken naar inpakken en wegwezen (Menu: Bestand, Inpakken en gaan)

Of u kunt beginnen met uw modelonderdeel, de tekening kopiëren en plakken, de referentie van de MEp koppelen en wijzigen (om de referentie van het nieuwe onderdeel te associëren)

Ga hiervoor vanuit de SW-verkenner naar de nieuwe MEP, klik op referentie, bewerk naar de nieuwe kamer en open de MEP.

1 like

Wat ik zoek is in het openen van een nieuw deel, (zonder een bestaand deel te herwerken) met behulp van de bestaande sjablonen (zie bijlage).

Voornamelijk mijn "colonne_v2" model waarin de SmartProperties zijn geconfigureerd (waarbij automatisch de lengte en diameter worden overgenomen), ik zou graag willen dat wanneer je deze twee parameters hebt aangepast en je de tekening wilt maken, er al een tekeningmodel is gekoppeld, waarin je de aanzichten niet hoeft toe te voegen, de offerte enz...

capture.png

Hallo

Ik begrijp je verzoek niet echt.

Wil je automatisch een keuze maken voor het volgende tekenmodel dat PRT model kiest? Als dat het is, is het voor mij niet mogelijk om het te weten.

Aan de andere kant, wat ik je kan vertellen is dat:

U kunt uw tekenachtergrondmodellen  maken met vooraf gedefinieerde weergaven. Vooraanzicht, links, iso......

ga naar invoegen-> Tekeningaanzichten -> Voorgeprogrammeerde aanzichten

Plaats de gewenste annotaties die kunnen worden gekoppeld aan de aangepaste eigenschappen van het  prt-model

Het lijkt mij niet mogelijk om de dimensies automatisch toe te voegen in het basiskaartmodel.

Cdlt

5 likes

Als extra bonus kunt u automatische plannen genereren met dimensie-integratie, 3D-annotaties  met behulp van Smartdrawing, aangezien u de mycadtools-suite lijkt te hebben.

CDLT

4 likes

Hallo

Ik denk eigenlijk dat je een componentenbibliotheek wilt maken en in deze map maak je ook de tekening en nadat je je kamer hebt geopend, evenals de tekening en je maakt een record door de naam en de locatie van beide te wijzigen. 

Zie bijgevoegde link

https://www.lynkoa.com/questions/comment-cr%C3%A9er-une-biblioth%C3%A8que-dans-solidworks

2 likes

@ac cobra 427,

Ja, dat is wat ik zoek, maar dit deelbestand moet toegankelijk zijn vanuit het venster "Nieuw SOLIDWORKS-document"; Indien mogelijk, een .slddrw gekoppeld aan een .prtdot

1 like

Het venster dat u noemt, heeft een nogal expliciete naam: "nieuw document", in het enkelvoud. Dit is dus niet hoe je het gewenste resultaat krijgt.

Je zou moeten overwegen om een gebruikersprocedure of een macro te maken, beide gebaseerd op een samenstelling om mee naar huis te nemen (pack'n go genoemd, ik weet niet waarom SW de francisering van deze menuregel heeft verlaten) of de methoden gebruiken die worden voorgesteld door @YP69 en @ac cobra 427 .

4 likes

Het belang van het hebben van deze functie via het maken van een nieuw document is denk ik vrij zwak (dus je zult de neiging hebben om tientallen/honderden basisbestanden te maken, wat niet echt het idee is).

We hebben basisonderdelen + bijbehorende MEP gemaakt voor alle onderdelen die ze nodig hebben. Daarna een eenvoudige kopie van het deel+MEP via Pack & Go (EPDM in ons land) en de zaak is geregeld.