Ik heb in gedachten (ik heb de software niet) om een specifiek profiel aan te maken om het te gebruiken met de metalen structuurmodule (ik ken de naam Solidworks niet, bij Inventor is het FrameGenerator).
Is het mogelijk om dit profiel te koppelen aan een specifieke tekening?
Dat wil zeggen, als ik 6 keer hetzelfde profiel in mijn assemblage heb, zouden deze profielen niet hetzelfde referentiepunt hebben, maar wel hetzelfde type tekening.
Als ik de vraag goed heb begrepen, is het als hetzelfde profiel verschillende lengtes heeft, zal het dan een ander referentiepunt hebben in de tekening en in de nomenclatuur ?
Hallo, als u methodisch te werk gaat, kunt u een tekensjabloon maken waarbij wanneer u een object selecteert (hier uw mechanisch gelaste profiel), het direct wordt ingevoegd met weergaven die vooraf door de gebruiker zijn gedefinieerd.
Om dit te doen, maakt u een tekensjabloon door de gewenste weergaven van elke kamer erin in te voegen en wanneer u opslaat, zal het u vertellen dat u geen modelweergaven kunt bewaren en het zal lege weergaven voor u maken. Wanneer u met uw profiel plant, wordt het rechtstreeks in de vooraf gedefinieerde weergaven van uw model ingevoegd.
Ik weet niet of dat precies is wat je nodig hebt, maar ik begreep je exacte behoefte niet :-/
EDIT: Probeer mijn techniek, ik heb de indruk dat dit is wat je zoekt. Het duurt niet lang om op te zetten.
@Joss.G., het komt dicht in de buurt van wat ik eigenlijk wil!
Het idee komt dat het mogelijk is om via Autodesk Vault een "design copy" te maken van een onderdeel met het gekoppelde plan. Daarna, zodra de partij wordt gewijzigd, wordt ook het plan van de opname gewijzigd. (dit is een voorbeeld voor Inventor die niet weet hoe hij dezelfde functie in Solidworks moet aanroepen)
Hier is het probleem dat ik deze "ontwerpkopie" niet kan maken omdat het de metalen structuurmodule is die mijn profiel genereert.
Oké, dus het is natuurlijk mogelijk om voor elke kamer een plan te hebben, maar aan de andere kant is het niet mogelijk om voor elke kamer een 3D te hebben.
Simpel gezegd:
Maak de tekening voor de eerste met behulp van de functie "Modelweergave" en kies een formaat, zoals hier weergegeven:
Sla de tekening op als een tweede code en kies vervolgens een ander lichaam in de modelweergave, normaal gesproken zouden de afmetingen moeten volgen.
Edit: als het mogelijk is om het mechanische lassen in verschillende delen te splitsen (meerdere 3D). U moet naar de lijst met gelaste onderdelen gaan en vervolgens "In een nieuw onderdeel invoegen" kiezen
Anders is er het hulpprogramma SmartDrawings van MyCadtools. Vergeet niet de optie "maak één plaat per carrosserie voor mechanisch gelaste onderdelen" aan te vinken en het genereert automatisch de tekeningen van de verschillende carrosserieën van een model.