Tekenen in Composer

Hallo

Het zit hem allemaal in de vraag. Heb je Composer ooit gebruikt om tekeningen te maken en zo ja, welke techniek gebruik je? 

Mijn problemen liggen met name op het gebied van het beheer van een titelblok en op het beheer van verschillende weergaven op een bord.

Dank u voor uw hulp.

1 like

Hallo rgrandjean,

Wat is je doel? Wil je tekeningen maken voor de productie? Waarom met Composer?

Fijne dag.

2 likes

Hallo

Compositing wordt niet gebruikt om tekeningen te maken maar grafische content (beeld, geëxplodeerd, video, ....) Voor mij is het een vergissing om er iets anders mee te willen doen.

@+

3 likes

Net als mijn klasgenoten is het een beetje alsof ik met een zaag een spijker indraai. ;)

Je kunt hoogstens "pretenties" maken van tekenen. Maar niets puur technisch. Trouwens, ik zie niet in hoe we geprojecteerde weergaven kunnen maken die zullen worden bijgewerkt. Misschien kunnen we sleutelen aan afbeeldingen van details.

1 like

Elk hulpmiddel heeft zijn nut

Zoals de vorige antwoorden componeren is gemaakt en is bestudeerd voor een aantal acties die commerciëler zijn dan productie

die je hebt gemaakt op  SW in 3D

Je maakt je tekeningen op SW

uw onderdelenfamilies zijn in SW en Excel

Composer is een communicatiemiddel en zoals elk communicatiemiddel.

Het is niet gemaakt voor de fab 

@+........ Rode muts

1 like

@gt22: het is niet alleen voor communicatie, ik heb de meerderheid van mijn klanten die het gebruiken om montage- en demontageprocedures uit te leggen voor hun werkplaats of voor after-sales catalogi.

@+

2 likes

Hallo

Sorry voor mijn ietwat late reactie op uw antwoorden. 

Ik ben het met Coyote eens dat Composer niet bedoeld is om te tekenen. Ik ben er echter nog steeds in geslaagd om een interessante lay-out te maken alles in vector inclusief de cartridge. 

Natuurlijk is de tekening niet dynamisch zoals in SolidWorks, maar het voldeed aan de behoefte van de klant die een lichter gereedschap wilde om grote montageplaten te maken. 

Dank u allen voor uw antwoorden. 

Prosit