Ongebruikelijke tekening?

Goedenavond allemaal,

Bij het ontwerpen van een plan onder SW15 in de modus voor gelaste constructies, merkte ik dat de schetsen rekening houden met de breedte van de profielen. Laat het me uitleggen: als we het voorbeeld nemen van een rechthoekige tafel van 800 x 1600 mm met vierkante buisprofielen van 40x40x2 mm, dan moet de eerste schets absoluut een afmeting van 760 x 1560 hebben om een correcte materiaallijst te hebben om weer de afmeting van 800 x 1600 te hebben, dus ik praat met jullie professionals om te weten of het logisch is of dat ik degene ben die niet alleen een beginner is, maar misschien moet ik de instellingen in deze software aanpassen ...?

Dank u voor uw antwoorden

Vriendelijke groeten

2 likes

Goedenavond

Kijkt naar de positie van het profiel ten opzichte van de schets (gecentreerd, binnen, exterieur). In uw geval moet het profiel gecentreerd zijn op de schets, zodat aan elke kant een halve breedte van het profiel "verloren" gaat

Hier is een link naar de hulp: http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/c_Weldments_Pierce_Points.htm (helemaal onderaan: wijziging van ontmoetingspunten)

Zet desnoods een schermweergave, ik kan je begeleiden.

9 likes

Hallo

Ja, zoals uitgelegd @glaffont, kijk onderaan de Feature Manager is er een tabblad "Positieprofiel"

Klik erop en kies een ander ankerpunt voor de schets.

En moge de kracht met je zijn

7 likes

Zie deze tutorial om "Het profiel positioneren" te begrijpen

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_112.html

6 likes

Zoals eerder gezegd

U moet ontmoetingspunten maken op de profielschetsen

in de eigen bibliotheek 

Fijne dag @+

3 likes

wanneer je je tweede groep gaat maken, zal SW automatisch de profielen aanpassen aan de eerste groep.

Als u vervolgens de pasvorm tussen profielen wilt wijzigen, moet u de functie aanpassen/verlengen nemen om deze snede te wijzigen.

Daarna in je plan, in de lijst met onderdelen, de lengte van het profiel uitweven dus in je ex 760mm en niet 800 als je schets.

2 likes