Hallo aan jou.
Een korte vraag.
Als ik een vooraanzicht van een assemblage opzet, verberg ik sommige onderdelen zodat het duidelijker is.
Als ik bijvoorbeeld een bovenaanzicht maak, heb ik vanuit dit vooraanzicht alle stukken weer en moet ik weer verbergen wat ik niet in vooraanzicht heb gezet... die omslachtig en foutgevoelig is
De vraag is:
Is het niet mogelijk om direct een bovenaanzicht te maken van een vooraanzicht (waar ik sommige delen heb verborgen) en deze laatste heeft niet de verborgen delen van het vooraanzicht?
Bedankt voor je advies!
Hallo
U kunt hiervoor weergavestatussen aanmaken.
Configuratie: beheer door verwijdering van onderdelen
Weergavestatus: beheer door het maskeren van onderdelen
7 likes
Om dit af te ronden, kunnen we de weergavestatussen al dan niet koppelen aan de configuraties.
Wees voorzichtig met de hoofdpijn om te weten waarom het onderdeel niet wordt weergegeven, als er veel statussen en config/sub-config zijn.
1 like
Ja inderdaad ik kan sommige onderdelen in de montage verbergen en plotseling komt het niet meer in de plannen, dat is OK..
Maar ik wilde geen verborgen onderdeel in de montage, maar in de tekening om wat in het vooraanzicht te verbergen en andere aanzichten vanuit dit vooraanzicht te kunnen maken en dezelfde onderdelen te verbergen...
Zie je de foto?
Hallo
brie_frederic zijn er precies daarvoor weergavestatussen: u maakt twee weergavestatussen in uw assembly:
- "defect" inclusief uw volledige 3D, zonder verborgen onderdelen, die u normaal gesproken zult gebruiken,
- en "tekening" die je gaat gebruiken voor je tekening. In deze verberg je de delen die je niet in de tekening wilt laten zien.
Eenmaal op uw plan selecteert u de weergavestatus om uw weergave aan te koppelen > ofwel de "tekening" -status waarop sommige delen zijn verborgen, of de "standaard" die alle kamers omvat. De weergaven die vanuit deze weergave worden geprojecteerd, behouden dezelfde weergavestatus.
Dus als u een nieuw onderdeel wilt verbergen nadat u uw tekening hebt gemaakt, hoeft u alleen maar het onderdeel in uw 3D te verbergen, op de weergavestatus "tekening", en al uw weergaven zullen het onderdeel verbergen.
Met deze weergavestatussen kunt u ook transparantie, kleur, enz. beheren.
4 likes
Hallo
Ik denk dat ik me slecht heb uitgedrukt in mijn vorige bericht, ik heb me niet genoeg ontwikkeld, De displaystatussen komen a priori perfect overeen met uw behoefte.
U moet verschillende weergavestatussen in uw 3D-bestand maken of u beslist of u de onderdelen al dan niet wilt verbergen volgens uw behoeften
Van daaruit kun je alles doen, een vooraanzicht met de ene weergavestatus, een rechteraanzicht met een andere, een bovenaanzicht met een andere enz...
Wanneer u uw weergaven projecteert vanuit de basisweergave, blijven de geprojecteerde weergaven standaard in de weergavestatus van de bovenliggende weergave.
U moet de weergavestatus in de opties wijzigen om het te laten werken, zie bijgevoegde schermafbeelding
screen.jpg
3 likes
Bedankt Michael voor deze tip; Dit principe kende ik helemaal niet. Het is waar dat het niet slecht en gemakkelijk te implementeren is. Serieus voor jou, ik ben weer geëvolueerd!
Hele fijne dag voor jullie allemaal.
2 likes