Hoi allemaal
Sinds enige tijd gebruik ik SW voor relatief eenvoudige persoonlijke projecten (meubels, metalen structuur, gewoon metaalwerk, enz....) Tot nu toe ben ik nog nooit met dit probleem geconfronteerd.
Laat het me uitleggen:
Ik heb een trap in 3D gemodelleerd met Sw (uiteraard ^^), nu wil ik het graag plannen. Ik heb 5 trapbomen waar gelaste tredesteunen zijn om de houten treden te bevestigen.
Ik zou graag elke trapboom met ITS loopsteun op ÉÉN planblad willen isoleren.
Voorbeeld: "Stringer 1" heeft 5 verschillende loopsteunen.
Ik wil graag laten zien dat dit slib op een planblad staat.
"Stringer 2" hetzelfde, enzovoort...
Ik ben al 3 dagen met dit probleem bezig, kijk naar veel tutorials, maar ik kan de oplossing voor dit kleine probleem niet vinden ...
Het is een volledig stalen trap met houten treden. Ik zal je een foto zetten.
Vriendelijke groeten
Flo
demi_tournat.jpg
Hallo. Bij het opstellen selecteer je "modelweergave", blauwe pijl en " lichaamsselectie ". Het enige wat u hoeft te doen is op uw 3D de onderdelen te kiezen die u op uw MEP wilt zien. Ik hoop uw verzoek te kunnen beantwoorden.
1 like
Hallo
Allereerst dank ik u voor uw antwoord. Helaas kan ik de optie "lichaamsselectie" niet vinden
Hoeveel ik ook zoek, ik kan het niet vinden^^
Hallo
Om de selectie van lichamen te hebben, moet je een tekening maken en wanneer je je onderdeel naar linksboven sleept, heb je in Solidworks deze functie en door erop te klikken heb je het onderdeel of de 3D-assemblage en klik je op de onderdelen die je nodig hebt voor je tekening.
Als je met meerdere lichamen in dezelfde kamer bent natuurlijk!
Als u in een assemblage zit, kunt u de onderdelen selecteren die u nodig hebt en met de rechtermuisknop klikken om een subassemblage te maken en van daaruit kunt u de tekening maken en de bewerking herhalen voor het deel van de trap dat u wilt tekenen met de tredesteunen.
selection_des_coprs.jpg
1 like
Hallo
Eerlijk gezegd zie ik het niet... Ik laat je een screenshot achter, misschien is het duidelijker.
Bij voorbaat dank
sans_titre.png
Dus ik was van plan om subassemblage te doen, behalve dat ik dat ook niet kan doen... De rechterklik biedt me dat niet...
Bekijk de selectie in de creatieboom en klik met de rechtermuisknop
former_un_sous_assemblage.png
1 like
Hallo
Dus hier ben ik dan, ik heb veel tijd besteed aan het zoeken naar de reden waarom ik de functie "maak een subassemblage" niet "met de rechtermuisknop klik" zie. Ik concludeerde dat zodra er een symmetrische component in de assemblage is gemaakt, deze mij deze optie niet biedt... Als gevolg hiervan selecteerde ik de componenten die geen symmetrie hadden en kon ik subassemblages maken. Ik moest de ontbrekende onderdelen invullen zodra het bestand "nieuwe assemblage aanmaken"
Nu werkt het perfect, ook al moet ik een beetje roeien om alle componenten die ik miste te vervangen.
Ik zal de dingen nu anders zien.
Heel erg bedankt voor je hulp!!
3 likes