Ingewikkelde lay-out

Hallo

Ik werk aan poederprocesimplementaties (steeds groter).
Ik integreer aangekochte machines en machines die mijn collega's maken. Ik maak de leidingen en toegangsbordessen.
Ik werk in netwerken (het is moeilijk om anders te doen, omdat ik niet alleen aan projecten werk).

Ik slaag erin mijn 3D-modellen te optimaliseren door subassemblages te maken en met subassemblages te werken.
Ik maak subassemblages per kamer of in elke subassemblage, ik heb mijn gebouw waardoor ik een hoofdsubassemblage kan hebben zonder beperkingen die aan de gebouwen zijn gefixeerd.
Voor de leidingen maak ik een subset en maak ik assen en vlakken voor mijn pijpinputs-outputs (zoals de publicaties onder catia).

Mijn probleem zijn de algemene tekeningen. Ik breng mijn tijd door met wachten op solidworks.

Mijn plannen zijn tussen de 10 en 20 pagina's lang met een maximum van 2 aanzichten (meestal delen van het gebouw).
Soms moet ik 1 bestand per pagina maken. (sommige bestanden bereiken 1 GB)

Mijn tijden:

• Opgenomen (5 tot 20 min)
  • Maak een snede (5 tot 10 min)
  • Open de tekening (5 tot 20min)
  • Soms kost een zoomlens me 5 minuten
  • Het maken van een bestand/opslaan als (alleen om de Windows-pagina te krijgen) duurt 5 tot 30 minuten
  • Maak een dwg (5 tot 30min)
  • Maak 2 klikken: 3min

De tekeningen kosten me ongeveer 3 dagen (met nachten wachten) in plaats van een dag.
De aanpassingen zijn ook ingewikkeld om te maken.
Ik kan het me niet veroorloven om vaak op te nemen omdat het lang is, dus als het crasht, beginnen we opnieuw.

Kent u oplossingen om de lay-out van complex onderzoek te optimaliseren? Aanvullende modules?

Het snelheidspakket is te ingewikkeld om in te stellen en het irriteert de tekeningen. Ik open het model in het licht, ik zie geen verbetering.

Alvast bedankt voor uw feedback.

Hallo

Om het geheel lichter te maken, zou je de blokkeerbalken op al je onderdelen en samenstellingen en subassemblages moeten activeren. Dit voorkomt onnodige reconstructies. Bijgevoegd is een macro die @OBI_WAN hadden gedeeld en die vanuit de assemblage wordt gelanceerd en alle onderdelen in de reconstructie blokkeert.
Ac cobra.zip bevriezen (29.3 KB)
Als u de blokkeerbalk wilt inschakelen, klikt u op Extra > Opties > Systeemopties > Algemeen en selecteert u Blokkeerbalk inschakelen . Blokkeerfuncties: Beweeg de aanwijzer over de blokkeerbalk.

3 likes

Hallo

Je moet alles zien wat SW te bieden heeft om dit alles te verlichten: weergavestatussen, speedpacks, beheer van grote assemblages...
Er is zeker niet slechts één hefboom die je kunt gebruiken om iets vloeibaarders te bereiken.
Het volgen van een SW-training gewijd aan dit soort problemen zou u moeten kunnen helpen (wat is 3 dagen training in vergelijking met uw wachttijden??)
Aangezien u werkt aan een stapel subassemblages die erg zwaar lijken, zou het veel moeten helpen om ze te vervangen door een onderdeelbestand dat alleen de interfaces bevat (en mogelijk de externe weergave in speedpack) (u verspilt tijd aan het maken van elk onderdeelbestand en vervolgens het onderhouden ervan volgens de revisies, maar bespaart zeker tijd op het uiteindelijke MEP).
De assemblage-analysetools van SW zijn ook zeer nuttig (assemblage-evaluatie/visualisatie-tool):
image
U realiseert zich misschien dat het hebben van 200 exemplaren van een kleine commerciële fitting met het logo in 3d erop gegraveerd, veel berekeningen vereist. Een bezoek aan uw bibliotheek om deze nutteloze en zware details te verwijderen, zal zeker zeer nuttig zijn). Hetzelfde geldt voor modellen die te gedetailleerd zijn op je schroeven...

1 like

Begrijp ik het goed: het gebouw komt in elke deelverzameling voor?
Dus als je de volledige set bekijkt, verschijnt het gebouw meerdere keren in overlay.
Als dit het geval is, moet je 2 configuraties maken in je S/E: standaard (zonder gebouw) / met gebouw.
Dit zou de zaken al kunnen verlichten.

Bedankt voor deze macro, ik denk dat het erg interessant is.

Ik ben het met je eens
Ik probeer de sets die door aandelen worden gekocht te transformeren.
Na de machines van collega's denk ik dat het ingewikkeld is, omdat we de impact moeten zien van het gemakkelijk veranderen ervan.
Voor training, als je formats hebt, kunnen we geïnteresseerd zijn. Wij zijn een kantoor van 20 personen, waarvan er 4 op locatie zijn.

Persoonlijk ben ik geen fan van configuraties, ze hebben de neiging om het model te laten haperen wanneer je van pagina wisselt. En volgens het onderzoek naar SolidWorks-optimalisaties is het niet de beste.
Om te voorkomen dat ik meerdere gebouwen heb, verberg ik ze. Over het algemeen zijn gebouwen niet al te hebzuchtig, ik maak de interessante muren en dan zet ik het model op in een puntenwolk om te controleren op botsingen.

U kunt uw asm wijzigen in prt door dit zo te doen, zodat de prt een link houdt met de assemblage in geval van wijziging, u hoeft alleen maar een ctrl-q te doen om het onderdeel bij te werken.

1 like

Een andere oplossing is om te controleren onder welke versie van SW het plansjabloon valt als u zich in SW2022 bevindt en het plansjabloon dateert uit 2004, getransformeerd in 2005-2006... We moeten overwegen om het opnieuw te doen.
Dit is wat we met succes hebben gedaan (laad-/opnametijd gedeeld door 2 of 3)
Om dit te controleren kunt u deze macro in VBA gebruiken:

'------------------------------------------------
' Preconditions:
' 1. Open a model document.
' 2. Open the Immediate window.
'
' Postconditions:
' 1. Gets the version number of the model document.
' 2. Examine the Immediate window.
'------------------------------------------------
Option Explicit

Sub main()

Dim swApp As SldWorks.SldWorks
    Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
    Dim vVerStr As Variant
    Dim i As Long

Set swApp = Application.SldWorks
    Set swModel = swApp.ActiveDoc

Debug.Print "File = " & swModel.GetPathName

If IsEmpty(vVerStr) Then
       vVerStr = swApp.VersionHistory(swModel.GetPathName)
    End If

If Not IsEmpty(vVerStr) Then
        For i = 0 To UBound(vVerStr)
            MsgBox "  " & vVerStr(i)
        Next i
    Else
        Debug.Print "  No version information."
    End If

End Sub
2 likes

Hallo
Ik weet niet welke versie van solidworks je gebruikt.
Maar met de 2021 heb je de opening van de plannen in de DRESS UP-modus.
Hierdoor kunt u uw plannen zonder wijzigingen openen, maar bent u beperkt in de functies die u kunt gebruiken.

Dit is wat u in deze modus kunt doen.

A+

1 like

Hallo, zeer uitgebreid onderwerp.
Wat jij leeft, is mijn dagelijks leven.
Ik zal je niet veel kunnen helpen, want je probleem kan uit 1000 redenen komen, geloof me, ik weet waar ik het over heb.
De manier waarop je tekent is al van belang voor de latentie.
De punten die u snel kunt oplossen, zijn dat wel.
1-effectief de macro Dank u @ac_cobra_427
2- Het opruimen van geïmporteerde onderdelen moet worden verboden, herontwerp ze op een beknopte manier.
3- Geen oppervlakte en jaag op open oppervlakken.
4-Jaag op reconstructietijden om kleine details zoveel mogelijk te beperken
5-Verwijder onnodige dingen (bijv. schroeven in de frames)
6- Jaag op driehoeksgrafieken, je hebt minder cirkelvormige dingen nodig, mijn lijfwachten zijn achthoekig.
7-Om uw plannen te maken, opent u uw vergadering in besloten.
8-Verberg op uw plannen de weergaven waaraan u niet werkt.
9-Denk na over de losgemaakte tekening die kan helpen.
10-Defeature uw subassemblages.
11-Pas op voor verborgen stukken die soms misleidend kunnen zijn.
12-Ontlaad verborgen componenten.
Hier is iets om te controleren op het moment t, want zoals ik je al zei, begint er al een grote assemblage te worden beheerd bij de eerste regel die je maakt, want daarna is het te laat.
Moge de kracht bij je zijn (je zult het nodig hebben)

7 likes

Hallo

Ik kom terug op het onderwerp.
We hadden nog een ander probleem. We gebruiken puntenwolken voor industriële gebouwen met een Leica scanner. De SolidWorks add-on van Leica wordt niet meer op de markt gebracht (Dassault wil hun licentie niet meer verkopen).

Dus vroegen we advies aan Dassault en zij stelden voor om de 3dexperience-software voor het ontwerpen van plantlay-outs toe te voegen.

Kent u deze software?
Ik kan niet al te veel informatie vinden op het internet.
We willen een PDM niet gebruiken als een 3D enovia-ervaring (te veel beperking en een te groot project om te lanceren), maar ze vertellen ons dat we dat niet hoeven te doen.
Wist je of het mogelijk is om werfplannen te maken?

Ja, plattegronden zijn mogelijk.
Afhankelijk van het vereiste detailniveau (grof, medium, verfijnd, enz.) is de opening van de MEP meer of minder lang.
Voor dwarsdoorsnedes lijkt het mij ook mogelijk.
Als ik het goed begrepen heb, is het de Catia graphics engine achter de software, dus in theorie moet wat mogelijk is in de tekeningen van Catia ook mogelijk zijn.

Maar aan de andere kant is het inderdaad moeilijk om video's over het onderwerp te vinden (vooral het tekengedeelte)
Tijdens de demo van Visitativ werd een demo van dit onderdeel gelanceerd, maar deze was online niet te vinden. (vraag ze misschien om de link of stuur het naar je op)

1 like