Ik heb een vrij terugkerend probleem met mijn tekeningen van plaatwerkonderdelen op solidworks 2014.
Ik ontwerp een set plaatwerkonderdelen en wanneer ik op bepaalde referenties teken, wordt het uitgevouwen deel normaal gesproken in het aanzichtpalet aangeboden, evenals hetzelfde gebogen deel, zodat ik mijn tekening kan maken als een ontwikkeld onderdeel/gevouwen onderdeel.
Aan de andere kant, op sommige deel verwijzingen, bij het bewerken van de tekening , wordt het uitgevouwen deel voorgesteld als een gevouwen deel, ik kan geen dimensionering maken van een ontwikkeld deel. En als ik de kamer open, werkt de uitgeklapte module normaal.
Ik hoop dat het begrijpelijk is wat ik zeg:p
Ben je ooit dit soort problemen tegengekomen?
Weet jij welke stappen je moet volgen om tijdens het tekenen constant de 2 keuzes te hebben die in het weergavepalet worden aangeboden?
Kijk in je configuraties, klik op de configuratie "DefaultSM-flat pattern" en vouw je stuk uit, klik vervolgens op "standaard" en vouw je stuk.
In principe moet u de kamerconfiguratie hebben gewijzigd zonder er aandacht aan te besteden (bijvoorbeeld door op het uitgevouwen deel van uw onderdeel in uw tekening te klikken en het te openen. Dus je onderdeel gaat uitgevouwen open, je vouwt het terug, en door op te slaan, vertel je Solidworks dat de uitgevouwen staat van je onderdeel is gevouwen...
Ik weet niet of ik duidelijk was, maar op schrift is het niet gemakkelijk uit te leggen....^^
Als u "Maak een tekening van de kamer" doet, maakt SW automatisch de configuratie "DefaultSM-FLAT-PATTERN". Het is deze uitgevouwen configuratie die in het weergavepalet verschijnt. Het mag nooit worden opgevouwen.
Aan de andere kant zijn de functies die zijn toegevoegd na het maken van deze configuratie. zal waarschijnlijk niet in de modus "verwijderd" staan; Zorg er dus voor dat u ze opnieuw activeert.