Hallo, ik herhaal een vraag uit 2014 met het antwoord "Niet haalbaar": (Ik ben op Solidworks 2016)
Hallo
Ik zou graag, in mijn tekening van een gelast onderdeel, op mijn eerste vel mijn set willen hebben en dan een vel voor elk volumetrisch lichaam. Ik zou echter graag de informatie van het lichaam in mijn cartridge willen hebben en niet van het geheel. Hoe doe je dat?
Bedankt.
Hallo
Kunt u uw kamer bij uw Europarlementariër plaatsen zodat we er naar kunnen kijken; Want het hangt allemaal af van hoe je je gegevens invult in je 3D.
1 like
Ik denk dat de beste oplossing is om van elke kamer configuraties te maken zodat je je configuratie-specifieke eigenschappen kunt invullen, deze zullen de aangepaste eigenschappen overnemen.
3 likes
het is "Te Doen" (ook in SW2014-2012-2010...) maar de "achtergrond van het plan" een beetje omzeilen...
De truc is om een basiskaart te maken met de gebieden in de lege cartouche (of te beheren met een aan/uit-laag)
Op pagina 1 hebben we een klassieke basiskaart, die de cartouche vult ten opzichte van de PRT.
We zetten er een "Const.Soudée" tafel op (ik zet het liever)
Vervolgens, op pagina 2, plaatsen we een weergave met een enkel lichaam, we koppelen de weergave aan de tabel.
Vervolgens plaatsen we een bubbel op het lichaam, in plaats van het nummer weer te geven, kiezen we voor een aangepaste eigenschap: daarin kiezen we de "const.welded aanduiding"
Voeg meer bubbels toe als je andere informatie nodig hebt.
Vervolgens plaatsen we een annotatie "op blad 2" die we in een gewenst gebied in de cartridge plaatsen, en bij het invoeren van de tekst klikken we op de gewenste bel (bijvoorbeeld: gelaste const. aanduiding)
Vervolgens maken we het lettertype op.
"Moge de donkere kant bij je zijn... (zelfs degenen die de voorkeur geven aan kracht)... "
Opmerking:
Voordat solidworks in zijn menu's het verschil maakte tussen prt-asm-eigenschappen en die van gelaste constructies, is het sinds 2016 of zo "bijna gemengd" en onleesbaar geworden...
Slecht punt voor SolidWorks over deze regressie van zijn interface!
4 likes
Hallo Olivier 42
Dat is hoogvliegende SW.
Het lijkt zo simpel als een goocheltruc met kaarten. (als je niet de juiste kaarten hebt) Er zijn twee rode kaarten en een zwarte kaart, ik schud ze op tafel en vertel me waar de zwarte is.
Vriendelijke groeten
4 likes
Dat is het beste antwoord!!
1 like
Goed!!!! Ik heb er niets mee te maken (niet met mijn hoofd bonken NOoooooonnnn )
@ Ac Cobra: Voor mij is het beste antwoord van jou, wat eenvoudig lijkt voor degenen die weten hoe ze de configuratie moeten beheren, en @ Olivier 42, die veel voordelen lijkt te hebben, maar die een grondige kennis van SW vereist.
Ik weet niet wie de beste antwoorden toewijst, ik denk dat het de oorspronkelijke aanvrager is
1 like
Oeps, ik was geobsedeerd door je antwoord, dus ik had het mis.
Mijn oprechte excuses.
2 likes
Ik heb er net over nagedacht, want als iemand hetzelfde probleem heeft en ze komen dit antwoord tegen, zullen ze niet veel begrijpen.
2 likes