Mijn eerste pagina bevat een overzicht (zie een fragment) met een stuklijst, daarna is elke volgende pagina de details van elk onderdeel (lasersnijden, machinale bewerking etc)
Vandaag herhaal ik a la mano in elk detail shot de hoeveelheid die nodig is in mijn montage.
Heb je een tip, zie dan een eigenschap om in de basisplattegrond te zetten zodat ik voor elk onderdeel van mijn assemblage de hoeveelheid van de nomenclatuur van blad 1 het geheel heb
De notitie met de qut-eigenschap neemt niet de hoeveelheid die in de nomenclatuur van blad 1 staat, aan de andere kant in blad 1 als ik het op een onderdeel richt, werkt het, ik heb het aantal componenten.
Wat ik mis is deze brug tussen blad 2 waar ik de notitie plak en deze is bevestigd aan de bom van blad 1,
2-Mycadservice-software-integratie - om dit te doen, moet u eerst de excle-stuklijst exporteren en vervolgens de eigenschap QTY wijzigen door naar de waarde in de Excel-tabel te zoeken.
We hanteren methode 2 met een plan per ruimte, niet per tabblad, maar het moet zich kunnen aanpassen.
Ik beschik over de volledige PDM/MyCadtools suite.
Aangezien ik onder PDM zit, betekent dit dat ik een variabele "QUt in ENS" moet toevoegen, en dat ik via integratie de "bestandsnaam" en QT-lijst van de set krijg en vervolgens via een CSV-bestand de integratie aanstuur zodat deze de variabele (bestandseigenschap) vult in overeenstemming met de set
=> ik zou alleen zijn in de BE ... Ja, het doet het als ik heb de "rol van CAD admin" en dat ik pruts een beetje met de biniou ...
Maar ik heb al problemen gehad met het wijzigen van de bestandsstatussen met de rechtermuisknop, dus het genereren van een bestand om een lijst uit te voeren met pfff-integratie
Voor oplossing 2 exporteer ik de stuklijst met de smartbom software.
Om dit te doen, opent u de assembly, start smartbom en exporteert u Excel snel (het 2e Excel-pictogram) Daarvoor moet u het natuurlijk instellen om de kolommen te kiezen die u wilt exporteren. (hier Qty en het onderdeelnummer - het onderdeelnummer, dat onze bestandsnaam is, wordt gebruikt om de link in integratie te maken)
Uit mijn excel-bestand met een macro genereer ik een csv-bestand met de lijst met bestanden voor integratie (mogelijk om het te doen met smatbom en een ander type export (csv)
Vervolgens maak ik in Integratie een regel of ik wijzig de eigenschap Qty door die van het Excel-bestand dat in smartbom is geëxporteerd en ik genereer een pdf en vervolgens druk ik mijn pdf's in batch af.
Het blijft een oplossing die alleen van toepassing is op mijn werkstation (ik ben de enige die de cadtool op mijn werkstation heeft, en de anderen besteden de integratieactie uit via PDM-tooltaak op mijn werkstation (voorbeeld verandering van basemaps)
Wat ik uiteindelijk graag zou willen hebben, is dat wanneer ik de kamer bel en ik maak er een aparte tekening van, er een eigenschap is die dat aangeeft in BOM.
Na het invullen van dit ja kan worden gebruikt integratie of iets anders, maar smarrtbom zal geen deel uitmaken van de ontwikkeling. in het slechtste geval gebruik ik de CSV export van PDM
2e pagina 3e ....... gedetailleerd plan van een onderdeel , dit uit een onderdeelbestand
Ik denk dat het principe van de PDM-variabele het makkelijkst te realiseren blijft.
Er is nog steeds de vulling van deze variabele , want voor een klassiek MECA-onderdeel werkt het, maar je hebt een regel nodig die voorkomt dat je het standaardelement aanraakt (zelfs als dat betekent dat je ze niet in de algemene tekening of in eenvoudige visuele informatie moet plaatsen.