Tekenen en dimensioneren van een plaatwerkonderdeel voor buigen

Hallo

Ik heb een probleem wanneer ik een profiel dimensioneer om de buigafmetingen weer te geven, ik kan mijn afmeting niet in het midden van de buigradius nemen?

Daarnaast zie ik tijdens de MEP van een kamer met een aantal herhalingen en TAPPINGS, de aantekeningen van de M8x1.25 tapgaten, standaard... en ook de assen die overeenkomen met de herhalingen. Dit verstopt de Europarlementariër, hoe annuleer ik het?

Bedankt

cotation_pliage.jpg

Hallo

Normaal gesproken wordt de dimensie buiten of binnen gedaan om de ontwikkeling beter te kunnen beheersen en om dit te bereiken doe je dimensie en klik dan met de rechtermuisknop op de rand en daar kun je kruispunt selecteren en je klikt op de andere rand. Voor de rest moet je ze handmatig verwijderen en handmatig de assen terugplaatsen die je wilt hebben. 

4 likes

Sommige assen kunnen al dan niet op standaard worden ingesteld.

Zie Opties/Documenteigenschappen/Terugloop

4 likes

Hallo

Om het snijpunt van 2 lijnen te hebben, zijn er 2 oplossingen.

1->Klik op het afmetingsgereedschap, kom bij het eerste segment, klik met de rechtermuisknop en kies " kruispunt zoeken" en klik op het tweede segment en daar plaatst hij normaal gesproken het eerste dimensiepunt, doe hetzelfde voor het tweede snijpunt en daar plaatst hij de dimensie.

2-> Druk op CTRC (zonder los te laten), klik op de twee rechten die u wilt kruisen en klik vervolgens in de schetsmodule op punt. En daar plaatst hij een punt op het snijpunt, doe hetzelfde voor het tweede punt en dan het dimensiepuntpunt.

Moge de kracht met je zijn.

6 likes

Leuk 8 jaar op SW en nog nooit de 1e methode gezien! Dank je wel Obiwan

1 like