Goedenavond
Uw prognoses kloppen, volgens de Europese projectie.
Laat ik mezelf een paar tips geven:
1. In de opties => documenteigenschappen => regellettertype => zichtbare randen "Ik stel een dikte van 0,35 mm voor, dit zal echt het verschil maken tussen de verborgen lijnen, maar vooral met de maatvoering; Bovendien gebruikten we, toen we in de traditionele modus tekenden, 0,35 of 0,5, of zelfs 0,7: bovendien is er een standaardisatie op dit onderwerp. "
2. In de Opties => Documenteigenschappen => Lijnstijl => kopieer ik de definitie van de gemengde lijn naar de Lange Gemengde "hierdoor kunnen de centreerassen en alle 'automatische' assen er beter uitzien." Bovendien heb je op de verticale as twee overlappende lijnen (snijvlak + centreeras), Resultaat: we zien een doorlopende lijn.
3. Installeer de aanduiding van de beker bovenaan de weergave en zonder het woord "beker", het komt uit de Engelse (en Germaanse) vertalingen. In Frankrijk noteren we niet 'Coupé', we accepteren het woord 'Detail'.
4. In dit soort delen, met 3 of drie getapte gaten die onder een hoek van 120° zijn geplaatst (de assen van 120° ontbreken trouwens), "spreekt" de snede beter als deze ook het pad volgt: Gebroken snede met kruisende vlakken. We maken gebruik van een snede om het interieur te laten zien en in feite zou dit interieur dat op 120° loopt opmerkbaarder zijn ;-)
5. De naam van de sectie: C-C, is (sinds enkele jaren) een uitbreiding van het sectieplan en staat niet meer op de pijlen (Jammer, ik geef de voorkeur aan uw weergave).
Ik neem toch de vrijheid om een voorbeeld te plaatsen (gedateerd voor de start van het schooljaar op 2 maart). Solidworks maakt het voor ons gemakkelijker om illustraties te maken door perspectieven, realistische weergaven, enz. in te voegen. dus ik ontneem mezelf er niet van. Uitgaande van het feit dat het gemakkelijk en duidelijk leest, zal de technische kant zich altijd vastklampen aan de normen van tekeningen, afmetingen, geometrieën,...
Veel succes, vriendelijk,
Lou B.
plan_dt_09.pdf