Tekening in bladformaat

Hallo

Ik herinner me dat de vraag al gesteld moet zijn, maar ik kan hem niet vinden.

Dus: ik heb een plan gemaakt in A3-formaat met mijn uitstekende cartridge, mijn verwijzingen naar mijn deelbestand zodat alles automatisch gaat, en ik zou gewoon de A0-achtergrond willen veranderen.... A4 terwijl ik mijn cartridge bewaar en ze op hun beurt opsla als een sjabloon (zoals ik deed voor mijn A3-mep.drwdot)

Mijn laatste model had ik blokken gemaakt en vervolgens geëxplodeerd verwijderen, maar er zijn altijd manipulaties wanneer je een afbeelding (voorbeeld logo) integreert. 

Als je me de link kunt vinden, bij voorbaat dank.

Hallo

U moet achtergrondplannen maken van alle formaten (A0, A1, ... A4) elk met een eigen cartridge.

- Om een basiskaart te maken - Bestand - Sla de basiskaart op

- Om het titelblok te behouden en te voorkomen dat het elke keer opnieuw moet worden gedaan: Kopieer/plak van het reeds uitgevoerde titelblok naar de nieuwe basiskaart. Je kunt ook een blok van de cartouche maken en deze op elke achtergrond van het vliegtuig plaatsen.

1 like

Wees voorzichtig, het cartridgeblok verschuift een deel van de teksten (het is een SolidWorks Bug).

1 like

Hallo

Misschien kan de tutorial die beschikbaar is op Lynkoa je helpen:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/tutos/creation-de-modele-de-fond-de-plan.html

En de vraag was waarschijnlijk deze:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/comment-creer-un-cartouche-standard-sur-solidworks-et-qui-apparait-pre-rempli

@ Lucas

Het is niet die vraag, maar het was gewoon de methode om het formaat van het vel te wijzigen zonder de cartridge aan te raken. De how to do in de cartridge die ik sinds de SW2013 versie onder de knie heb met de eigenschappen van onderdelen 

Het idee om gewoon de grootte van het vel te veranderen zonder de achtergrond van het plan aan te raken, leek veel eenvoudiger dan wat ik nu doe

@ alain.erp

Ik ben al heel lang niet meer naar school geweest, maar het is niet de zorg over wat ik moet doen, maar hoe ik mijn leven kan vereenvoudigen.

Ik maak meca- en elec-plannen voor verschillende bedrijven, en ik heb een cartouche met verschillende logo's, afhankelijk van de klant.

Mijn formules zijn Europees en Amerikaans in het hele scala van formaten en voor elk bedrijf te herhalen.

Het pluspunt is dat ik voor alle bedrijven precies hetzelfde cartridgeformaat heb met de automatische eigenschappen van waar het blok, hoe minder het de afbeelding voor het invoegen van het logo (jpg of png) is die niet volgt bij het kopiëren en plakken van de ene achtergrond naar de andere. De eigenschap die op magische wijze verandert tussen gekoppeld document/kort model

@flegendre

Is dat de reden waarom !!!

Er is iets dat ik niet begrijp:

Je hebt het over het achtergrondplan, de bladgrootte en het documentsjabloon... het zijn verschillende dingen!

Het documentsjabloon (.drwdot) heeft niets te maken met de baseline, de grootte van het blad of het titelblok, het is slechts een bestand dat een basemap kan bevatten, maar vooral de opties die je vindt in tools, option, document property, of het type projectie.

De basemap (.slddrt) definieert de grootte van het blad, het bevat ook het titelblok dat zelf de noten bevat die verband houden met de verschillende eigenschappen.

Kortom, in uw geval lijkt het mij dat u verschillende achtergronden nodig heeft en geen documentsjablonen.

Als je niet door de blokken wilt gaan, is het mogelijk om het formaat van het papier van een van je basiskaarten te veranderen en vervolgens de elementen die je nodig hebt in plaats daarvan te verplaatsen.

1 like

@fthomas

Ik denk dat je er de vinger op hebt gelegd

Als je zegt:

"Als je niet door de blokken wilt gaan, is het mogelijk om het formaat van het papier van een van je basiskaarten te veranderen en vervolgens de elementen te verplaatsen die je nodig hebt."

Dat is wat ik probeer te doen, maar ik zie niet in hoe ik het formaat van het papier kan veranderen terwijl ik mijn cartridge behoud.