Hallo
We zijn in mijn bedrijf bezig met Solidworks Routing en er doet zich een probleem voor met de tekeningen van de leidingen. Als u een isometrische weergave van een pijplijn in een tekening invoegt en u wilt er direct op dimensioneren, is het niet noodzakelijkerwijs mogelijk om de hartlijnen van de pijp te selecteren om de afmeting te krijgen als ze niet in dezelfde richting zijn (1 na X en 1 volgend op Z). De methode om schetspunten in de hoek van de ellebogen te plaatsen werkt niet omdat de gegenereerde afmetingen onjuist zijn (zelfs als de optie "dimensietype: waar" is aangevinkt).
Aan de andere kant, als u in de assemblage van de leidinglijn door -> met de rechtermuisknop op de lijnnaam -> Piping Drawing klikt, genereert Solidworks automatisch een isometrische weergave met de constructielijnen in het midden van de leidingen en plaatst punten op de hoek van elke bocht. Hierdoor kan de dimensie deze punten selecteren en zo de juiste afmetingen hebben.
Daar zou het verhaal kunnen eindigen. Het probleem is dat Solidworks bij de tweede methode kiest voor de isometrische weergave van het model en deze is niet per se de beste. Ik zou daarom graag in staat zijn om de piping-annotaties te genereren op een tekeningaanzicht dat ik eerder heb gemaakt (Bijv. : Aanzichtpalet -> In uitvoering).
Weet iemand hoe het moet?
Bij voorbaat dank.