Ik ging het net rond en ik kon geen antwoord vinden (misschien is er niet?).
Hier is het dilemma: ik heb een tekening die als montagehandleiding dient, en ik zou alleen de "te monteren" onderdelen in mijn kleurfase willen zetten zodat ze goed opvallen. Tot nu toe ben ik er alleen in geslaagd om overal kleur in de eigenschappen van de tekeningweergave te plaatsen door "Randen in de modus voor gearceerde afbeeldingen" te zetten. Ik weet ook dat je de kleuren van de randen kunt veranderen, maar het is veel te lang en vervelend.
Er is ook de lagenmethode die ik gebruik, je selecteert in je blad het deel dat je wilt kleuren en vervolgens (na het maken van kleurlagen) selecteer je een laag.
De randen van je stukken nemen de kleur van het calqueerpapier aan.
Ik heb net de methode van Bart geprobeerd. Het deel dat in kleur moet worden weergegeven, verandert bij elke weergave, waardoor deze methode onmogelijk is.
Ik ga de methode van Fab camp en Master Obi-wan toepassen (moge de kracht ook bij jou zijn) terwijl ik wacht op een betere oplossing als die bestaat...
EDIT: De methode is ook onmogelijk door het veranderen van de cache, het werkt alle weergaven bij!
Er is iets expres voor gedaan. U moet verschillende weergavestatussen maken in het assemblagebestand. Hier is een korte uitleg bijgevoegd waarvan ik hoop dat het je zal helpen.
Het is niet erg lang met lagen, als je eenmaal je laagkleuren hebt gedefinieerd, wat je maximaal 2 of 3 minuten kost voor ongeveer tien kleuren, blijven ze opgeslagen, net als je achtergronden of cartridges, je hoeft ze niet elke keer opnieuw te maken ...
En dan zie ik niet hoe lang het duurt om op het onderdeel te klikken en je laag te selecteren... Dat is het...
Ik heb de oplossing gevonden dankzij Pierre Mihailovic!
In feite hoef ik alleen maar "Weergavestatussen koppelen aan configuraties" aan te vinken in het tabblad "Configuraties" van de boom en een configuratie te definiëren voor elke montagestap!