Tekening (SOLIDWORKS) - Een weergave vergrendelen

Hallo

Laat ik me even voorstellen Lucas, ik ben 24 jaar oud, ik werk in een ontwerpbureau in de Pas-de-Calais.

Snelle vraag aan de community, hoe kan ik een weergave bevriezen of een weergave vergrendelen in een solidworks-tekening ? Ik wil niet dat mijn plan of weergave automatisch wordt bijgewerkt. Dus ik heb al geprobeerd om "Automatische update van de weergave" uit te vinken, maar elke keer dat ik het plan opnieuw open, wordt het automatisch gereset, en de 2e oplossing "Optie - Systeemopties - Tekening - Prestaties - Automatische updates toestaan... " Maar niet erg praktisch omdat het een interne parameter is voor SolidWorks (dus de volgende plannen worden niet bijgewerkt) en intern voor onze machine, als een collega mijn plan op zijn computer opent, heeft hij niet dezelfde instellingen als ik en daarom wordt het plan automatisch bijgewerkt. 

Is het mogelijk om een weergave in een soliworks-tekening te isoleren, te bevriezen of te vergrendelen ? (Zoals op CATIA V5)

Vriendelijke groeten

Lucas

Hallo

Een oplossing zou zijn om met de rechtermuisknop op de weergave te klikken en "Converteren naar schets" te selecteren

Het hangt allemaal af van het doel van de manoeuvre. U kunt ook opslaan als pdf of het bronmodel verlaten en composities maken die u bij elke wijziging kunt meenemen.

3 likes

Hallo

Welke SW-versie gebruik je?

Vanaf SW2019 is er een nieuwe optie om bepaalde weergaven uit te sluiten van automatische updates. Deze optie wordt samen met het bestand opgeslagen en dus van de ene sessie naar de andere onthouden. Weergaven die op deze manier worden uitgesloten, worden niet bijgewerkt wanneer het model wordt gewijzigd.

Vriendelijke groeten

mep.png
6 likes

Hallo

Er is een optie die ik nog niet heb getest, maar ik nodig je uit om het te doen:

- Klik met de rechtermuisknop op de weergave ==> Bevries de huidige weergave

Edit: Ik heb net getest, het werkt niet

2 likes

Hallo

Bedankt voor je antwoorden, ik werk aan SOLIDWORKS 2017 en het enige alternatief dat ik heb gevonden is inderdaad "converteren naar schets", maar als de manip eenmaal klaar is, is het onmogelijk om terug te gaan. Jammer dat ze het pas in 2019 hebben ontwikkeld... Op CATIA V5 kon je elke weergave zonder problemen vergrendelen, op solidworks is het veel minder handig.

Als iemand een andere oplossing heeft, ben ik geïnteresseerd of verwijder zelfs de link tussen het plan en de 3D, is dat mogelijk?

Fijne dag voor jou

Vriendelijke groeten

[Ps: Bevriezingsweergave werkt niet, ik heb het al geprobeerd en ik weet niet eens waar deze functie voor is. U kunt uw weergave manipuleren zoals u wilt en deze wordt altijd automatisch bijgewerkt]

Hallo

Ik heb het nog nooit gebruikt, maar je kunt vrijstaande tekeningen maken, die niet worden bijgewerkt bij het wijzigen van de 3D, misschien hebben sommige hier meer uitleg over hoe ze werken.

1 like

Hallo

Er zijn blijkbaar twee plaatsen om te updaten of niet.

In de MEP in het weergavepalet door op de twee pijlen te klikken die in cirkels in rood draaien zolang je er niet op klikt.

Maar de tweede methode moet worden getest.

In het MEP-bestand moet u met de rechtermuisknop klikken in de toekomstige manager op de eerste regel van de boom en de automatische update uitschakelen. Aangezien dit een functie is die bij het bestand is opgeslagen, zou het moeten werken, zelfs als u hetzelfde bestand 20 keer opnieuw laadt.

Ook moet je hierheen gaan en de wijzigingen aanbrengen en verbieden om toe te staan, maar wees voorzichtig als je de update toch wilt doen, je moet het systeem forceren

Automatisch bijwerken wanneer tekeningen worden geopend:

1. Klik op Extra > Opties > Systeemopties > Tekeningen.
  2. Selecteer Automatische updates toestaan bij het openen van tekeningen.

Wat denk je???

Vriendelijke groeten

bloquer_la_mise_a_jour_des_vues.jpg
1 like

Hallo

Dus ik heb alles al geprobeerd. Afgezien van de vrijstaande tekening die ik net heb getest, is het niet slecht om alleen het plan te openen, zonder de 3D te openen (laden) om te voorkomen dat deze automatisch wordt bijgewerkt .

[De oplossing: 

1.  Klik op Extra > Opties > Systeemopties > Tekeningen.
  2. Selecteer Automatische updates toestaan bij het openen van tekeningen.]

Ik had deze oplossing al geprobeerd, wat redelijk goed is, het enige grote nadeel is dat het van invloed is op de SOLIDWORKS-parameters, dus het heeft invloed op alle plannen, die niet automatisch worden bijgewerkt. Voor mij is het gewoon voor 3-4 foto's, ik wil dat het vergrendeld, vast of meer gerelateerd aan de 3D is.

Kortom, de optie die ik wil, verschijnt blijkbaar in de 2019-versie

De 2 beste oplossingen voor nu : 

1. "converteren naar schets" maar onmogelijk om terug te gaan.
  2. Systeemopties > tekeningen > prestaties (SDW 2017) > Schakel het vinkje uit bij 'Automatische updates toestaan bij geopend.... ". Maar het is een interne parameter van SOLIDWORKS, dus het zal op alle niveaus van invloed zijn.

Vriendelijke groeten

Hallo

Om terug te gaan na de conversie naar een schets, kunt u de volgende manipulatie uitvoeren:

- Converteer weergave naar schets, invoegen als frame-optie.

- Je plaatst je blok buiten de weergave zodat het niet de weergave als ouder is.

- Je verplaatst je blok op je weergave om het op dezelfde plek te plaatsen als je weergave.

- U selecteert de weergave die u zojuist hebt geconverteerd en verbergt deze (via het contextmenu)

Voor het terugspoelen verwijder je het initieel aangemaakte blok en vervolgens toon je de weergave.

Dat is het, het is een hack, maar het stelt je in staat om terug te gaan.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo @ d.roger

Ik hou van deze oplossing

(( Je plaatst je blok buiten de weergave zodat het niet de weergave is als een ouder. ))

Ik gebruik het als ik meer perspectiefweergaven wil laten zien dan SW toestaat. Het is ook erg handig om een detail te laten zien wanneer er mogelijke dubbelzinnigheid is over een deel van het stuk.

:-) :-)

Hoi allemaal

Bedankt d.roger voor deze oplossing, van mijn kant is het op dit moment de beste en het past heel goed bij mij, ik had er niet over nagedacht. Ondanks het feit dat het voor mij een hack is, is het genoeg voor mij en kan ik in ieder geval terug.

Vriendelijke groeten

Fijn weekend en fijn weekend allemaal:)