bart
26 januari 2017 om 09:20
1
Hoi allemaal.
Ik heb een .stl bestand van een building skin.
Dit bestand bestaat uit 150 stukjes.
Ik moet elk onderdeel een voor een tekenen om de afmetingen te nemen en ze in plaatstaal te maken.
Heeft u een oplossing, macro of anderszins, voor Sw om kamer voor kamer te openen en de zijkanten automatisch?
Of moet ik alles met de hand doen?
Bij voorbaat dank =)
Hallo
FeatureWorks zou daar niet voor werken?
1 like
bart
26 januari 2017 om 09:28
4
Nee, want er zijn overlappende stukken.
De klant heeft ontworpen met Cadworks, het is een assemblage van verschillende onderdelen.
Functie werkt niet wil
gt22
26 januari 2017 om 09:37
5
en als u de geïmporteerde onderdelen onafhankelijk van elkaar opent
niet mogelijk om te gebruiken Functie werkt
Ik weet dat het veel werk is
Maar er moeten enkele herhalende delen of symmetrieën zijn
@+
2 likes
g
26 januari 2017 om 09:46
6
Hallo, sorry, maar ik denk zoals @GT22. Afgezien van de hoop dat we stukken hebben die er hetzelfde uitzien, anders denk ik niet dat er mogelijkheden zijn...
Succes
G.
1 like
Het zou een kleine macro nodig hebben die kamer voor kamer opent, Feature Works start en ze in een map opslaat. Er zijn enkele macro-experts op deze site, zij kunnen u misschien helpen.
1 like
bart
26 januari 2017 om 09:59
8
Ourir stuk voor stuk, super lang....
Ik zat ook te denken aan een macro die het voor mij zou doen ^^
Geen Mycad tools voor?
bart
26 januari 2017 om 10:27
9
Als ik de onderdelen één voor één exporteer, wordt feature works grijs weergegeven... Waarvoor?
1 like
gt22
26 januari 2017 om 10:28
10
Het probleem is denk ik dat je een assemblage van onderdelen in het oppervlak hebt
Dringen deze stukken elkaar aan of niet?
Heb je geprobeerd om het eerste bestand (geïmporteerd 1) alleen te openen om het hoofd te zien dat het heeft
en converteer het naar solide zodat u al de te verwachten werklast kunt analyseren
@+
2 likes
gt22
26 januari 2017 om 10:31
11
Exporteer je set
en onderdrukt alles behalve het 1e geïmporteerde stuk
om te testen
@+
bart
26 januari 2017 om 10:32
12
Precies, als ik het in een nieuw onderdeel plaats, kan ik er niets mee behalve er een nep plaatwerk van maken (omdat het een slecht ontworpen onderdeel is)
Ik zou gewoon graag het profiel van elk stuk op een plan willen hebben om alles gemakkelijk opnieuw te kunnen tekenen door 50.000 ribben met de hand te moeten nemen...
bart
26 januari 2017 om 10:36
13
Het onderdeel bevat niet-ondersteunde lichaamsbewerkingen.
FeatureWorks kon niet doorgaan.
Ik weet niet of het je kan helpen, maar er was een bericht over het importeren van oppervlakken in een MEP:
http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/mise-en-plan-dun-step-impossible
Aan de andere kant zullen we alles moeten beoordelen.
1 like
bart
26 januari 2017 om 10:53
15
Bedankt, maar het probleem is niet zozeer de offerte, maar vooral de export van alle onderdelen en hun eigen MEP.
Ik heb precies 167 stukjes, ik heb er een paar voor vandaag zie meer^^
1 like
bart
26 januari 2017 om 10:55
16
Samenvattend zou het nodig zijn om:
- een macro die alle volumelichamen in afzonderlijke stukken registreert
- vervolgens van deze lichamen, dat er een tekening wordt gemaakt met een invoer van afmetingen.
Als het niet mogelijk is om de ribben te importeren, neem ik ze met de hand terug, maar dan heb ik in ieder geval al een goede onderdelenbasis
bart
26 januari 2017 om 11:22
17
Nou, door met de rechtermuisknop op de lijst met onderdelen te klikken en vervolgens "onderdelen op te slaan"
Ik heb mijn onderdelenlijst genummerd van 1 tot 167
Het enige dat overblijft is om automatische tekeningen te maken met vooraf gedefinieerde weergaven?
Slim tekenen kan het, toch?
bart
26 januari 2017 om 11:38
18
Aan de andere kant, Smartdrawings, ik heb niet alles gekregen ^^
Ik configureer alles, ik start de bousin, hij denkt 10 uur na, hij opent veel opnamen, sluit ze enz.
Maar ik kan ze nergens vinden, ook al heb ik een precies pad aangegeven.
Aangezien dit geïmporteerde carrosserieën zijn, kunnen er geen afmetingen van het model zijn.
2 likes
bart
26 januari 2017 om 12:58
20
Ik ben de heuvels niet waard, ik heb zelfs het vinkje uitgezet.
Ik wil gewoon dat mijn uitzicht wordt gepositioneerd ^^