De tekening van de GC-architectuurstijl

Hallo.
Tot nu toe gebruikte ik SW voor vrij eenvoudige mechanische onderdelen.
Het basis tekenen en dimensioneren in SW was voor mij meer dan voldoende.

Ik moet nu tekeningen maken met een maatstijl Civiele Techniek / Architectuur:

• zie wachtrijen (hoe maak je wachtrijen in SW? maak een schets die daaraan is gewijd?
    - Zorg voor een beoordelingssysteem dat een hoogte aangeeft.
    -hoe maak je een plattegrond in solidworks, hoe gebruik je een luchtfoto in SW?
    -Als iemand een voorbeeld heeft van een archi / GC-plan in sw, zal ik geïnteresseerd zijn.

Bedankt
Fijne dag.

Hallo

• Een paar voorbeelden ter illustratie van de "wachtrijen" zouden welkom zijn;
  • Ik zie geen specifiek probleem voor grondvlakken. We moeten alleen nog een stukje doen om het terrein te modelleren;
  • U kunt een afbeeldingsbestand invoegen in een bestand in de buurt van SW (u moet dit in een schets doen).
1 like

@stefbeno de " bestanden " zijn de discontinue lijnen genoemd van bijvoorbeeld 1 tot x en van A tot y bijvoorbeeld getekend voor de uitlijning van de verschillende kolommen. (zie ISO-afbeelding als voorbeeld)
Geen bekende oplossing voor mij om het automatisch te doen. (SW is geen timmersoftware zoals Teckla bijvoorbeeld)
Van mijn kant zou ik een schets hebben gemaakt die van de Europarlementariër kon worden teruggevorderd
image

1 like

Dank u allen voor uw antwoorden.

Ik ben begonnen met het maken van een deel gewijd aan een schets '  bestanden'
-Maar op een " grote " assemblage is het onmogelijk om deze schets zichtbaar te maken, het is altijd onzichtbaar. Bug of slechte afhandeling? Ik weet het niet.

Ik begin te denken dat ik rechtstreeks in de Europarlementariër streken en bubbels moet maken.

Voor de plattegrond heb ik een afbeelding op één kant van een heel eenvoudig deel geplakt.

Fijne middag

U voegt uw weergave(n) in uw MEP en vervolgens in uw stamboom in en u toont de schets:
Voor:

Na:
in 1: Bekijken, Verbergen/Tonen, Schetsen
Klik in 2 met de rechtermuisknop op Weergeven

1 like

Dat is wat ik doe, en op een vrij zware montage werkt het niet...

Doe een nieuwe MEP nadat je de schets zichtbaar hebt gemaakt in je kamer om te zien of deze daar vandaan komt.

1 like

Inderdaad, het wordt zichtbaar van een nieuw lid van het Europees Parlement.
Aan de andere kant blijft het onzichtbaar in de montage, hoewel het is aangevinkt "zichtbaar maken"

Is in de assemblage de schetsweergave ingeschakeld:

2 likes