Plaatwerk tekenen op SolidWorks

Hoi allemaal

Weet u of het mogelijk is, onder SW2013, om het plaatwerkvlak te wijzigen dat SW oplegt bij het tekenen van het uitgevouwen?

Onze plaatwerkafdeling vraagt ons om de offerte uit te voeren aan de beschermde kant van de geborstelde roestvrijstalen platen en soms geeft SW ons de verkeerde kant, we zijn dan genoodzaakt om "Waarschuwingen" op de plannen te zetten om een vergissing te voorkomen.

Bedankt

1 like

Het is aan jou om ervoor te zorgen dat de gezichtsbescherming kleur krijgt

en om op dit genoemde gezicht te citeren of opnieuw te citeren

@+ ;-))

1 like

Hallo

In de uitgeklapte 3D-functie is het mogelijk om het referentievlak te kiezen.

@+

1 like

OK, bedankt voor je antwoorden.

In feite hoeft u alleen maar de uitvouwfunctie te bewerken die solidworks automatisch maakt bij het maken van de tekening en het referentievlak te wijzigen.

Aangezien jullie me allebei het juiste antwoord hebben gegeven, kies ik er willekeurig een voor het beste antwoord...

@+

1 like

Dus ofwel door de uitgevouwen functie van je 3D te zeggen

Vouw "Uitgevouwen toestand" uit en klik met de rechtermuisknop op "Uitgevouwen toestand x" om de functie te bewerken en het referentievlak te kiezen.

Anders klikt u in uw tekening op uw uitgevouwen staat en klikt u op weergave in-/uitschakelen.

1 like

Bart

Ik heb geen "toggle view" of iets dergelijks, noch in de Property Manager, noch door met de rechtermuisknop op de weergave te klikken...

Je andere methode is degene die ik heb toegepast.

Bedankt.

1 like