Tekening

Ik wil graag een constructielijn (schets) tekenen van een centreeras. Is het mogelijk?

Ik zou inderdaad de afmetingen van de twee verzinkingen willen meten vanaf het midden van de as (zie IE)

capture.png
1 like

Hallo

Wil je de assen van de verzonken boringen echt strekken?

Door de assen te selecteren en met de muis aan de uiteinden te trekken, zou het groter moeten worden

1 like

Wat je wel kunt doen is een luchtbel op de verzinkboor. Dan hoef je alleen maar het beeld te vergroten om een zoomlens te hebben die bij je past en daar kun je zonder zorgen dimensioneren:)

Hallo

Ja inderdaad, je moet een schets maken van de aslijn of constructielijn van het midden van de verzinkingen naar het midden van de assen voor de software om de afmetingen schuin aan te bieden, selecteer schets en voer vervolgens de weergave in, teken de schets en verlaat vervolgens de weergave en dimensie, de schuine afmeting wordt automatisch voorgesteld dicht bij de as die met de schets is gemaakt en recht wanneer u weggaat van deze as.

Ik denk dat je zo wilt beoordelen.

Hallo
De vraag kan op verschillende manieren worden begrepen (voor mijn antwoorden wordt alles gedaan zonder een schets, alleen met de assen van centreren):

De grootte van de centreerassen kan worden vergroot door in te zoomen en het uiteinde van de as te slepen. U had ook de centreeras op de verzinkboor kunnen maken en niet de kleinste diameter.

Als u een as wilt die door de middelpunten van de twee verzinkingen gaat (niet verticaal), speel dan gewoon met de opties tijdens het invoegen. 

Zie hier:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_CENTERMARKSYM.htm

Of hier:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Example_of_Center_Marks.htm

3 likes
Als u uw A-sectieweergave op de verzinkboren wilt plaatsen, moet u de schets van de snede bewerken en een beperking toevoegen met het midden van de verzinkboor en het midden van het onderdeel. Net als de anderen: het kan niet je pb zijn. Geef meer info.
1 like