Ik werk momenteel aan Solidworks 2019, sinds deze versie kan ik bij het maken van een tekening de verborgen randen selecteren zonder dat ze zichtbaar zijn. Ik zou deze optie willen verwijderen omdat ik bij het dimensioneren van de tekening constant deze verborgen randen selecteer. Ik heb gezocht in Solidworks , maar kan de optie om te deactiveren niet vinden, weet je waar ik deze kan vinden?
Inderdaad, de optie die ik heb voorgesteld om te wijzigen is alleen geldig voor raakranden. Aan de andere kant heb ik het net geprobeerd met de optie die door @jmsavoyat wordt aangeboden en voor mij werkt het heel goed (ik zit in de SW2018 SP5-versie). Door het aan te vinken, kan ik de verborgen randen selecteren en ze niet meer selecteren als deze optie niet is aangevinkt.
Ik heb geen Solidworks 2019 SP5, dus ik kan deze versie niet controleren, maar ik denk dat je te maken hebt met een bug, probeer het via een ticket weer op te zetten zodat het in toekomstige versies kan worden opgelost (helaas zit de 2019-versie in service pack 5 en wordt deze niet meer bijgewerkt! maar dat is een ander debat).