Ik heb twee stukjes code die werken om een compositie mee naar huis te nemen, maar ik zou ze graag willen samenvoegen om de uitgevoerde acties te "mixen".
In het tekstbestand "Mapkeuze" kan ik het pad invoeren van de map waarin de weg te halen stukken van de compositie moeten komen en de naam van de stukken blijft hetzelfde als het origineel. Dat is wat ik wil (misschien zou ik een achtervoegsel toevoegen).
In het tekstbestand "Onderdelen uitsluiten" kan ik onderdelen uitsluiten die een bepaalde string in hun naam bevatten. Aan de andere kant kies ik de bestemmingsmap niet en heeft de naam van de onderdelen niets te maken met de originele.
Ik wens dus, via de twee stukken code, de doelmap van de onderdelen te kunnen kiezen met behoud van hun naam en met uitsluiting van de onderdelen die bepaalde tekens bevatten.
Kun je me helpen omdat ik aan het blokkeren ben?
Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd (meestal loopt de macro prima), maar ik krijg verschillende resultaten:
Terwijl ik mijn onderzoek voortzette, kwam ik deze pagina tegen: http://www.forum-cao-3d.fr/api-questions/macro-de-composition-a-emporter-t11454.html
Het is me gelukt om de toename te verwijderen die de bestanden hernoemde, maar ik zit vast aan het deel waarmee ik de opnamemap van de compositie kan selecteren om mee te nemen.
Op dit moment wordt een dialoogvenster geopend, ik kan een map selecteren, maar de bestanden van de compositie die je mee moet nemen, gaan niet naar de geselecteerde.
Hoe kan ik het resultaat opslaan in een variabele van het type String"?
Dat is wat ik gebruikte, maar zoals vermeld in de andere post, dacht ik dat er nog een regel toe te voegen na om het resultaat van het selecteren van de map in het Windows-venster op te halen.
Inderdaad, de getmap werkt omdat het mapselectievenster wordt geopend, maar het lijkt erop dat de gemaakte keuze niet wordt opgeslagen omdat de stukken van de compositie om mee te nemen niet in de geselecteerde map gaan.
Ik denk erover om het originele bestand te sluiten en vervolgens het bestand van de compositie te openen. Aan de andere kant weet ik niet hoe ik de assembly moet vinden in de map die is geselecteerd door de GetFolder-functie.
Een ander probleem is dat de macro vóór de take-away samenstelling de afmetingen van de onderdelen direct in de assemblage wijzigt (schetsafmetingen en een extrusiewaarde).
Als ik de assemblage van de take-away compositie open, zijn de afmetingen de originele. Als ik echter het deel open waar de schetsafmetingen zijn gewijzigd, wordt de montage bijgewerkt. Aan de andere kant, voor het deel waar ik de waarde van de extrusie wijzig, als ik dit deel open, is de extrusiewaarde de originele.
Heeft iemand een idee om de assemblage bij te werken (indien mogelijk om de basisassemblage na de aanpassingen niet te behouden)?