Tekeningmodel gekoppeld aan een assemblagemodel

Hoi experts,

Ik heb een uitdaging voor je (nou ja, ik denk dat het een uitdaging is).

Hier heb ik een basisproduct waaraan ik zojuist apparatuur heb toegevoegd. Wat ik zou willen bereiken is een model van Europarlementarisch lid dat verwijst naar een model van ASM.

We openen het MEP-model en vervolgens het ASM-model (met de basiscomponenten), we voegen de apparatuur toe, de MEP wordt geüpdatet, we slaan alles op onder een nieuwe ASM-naam en een nieuwe DRW-naam.

Ik ga proberen duidelijker te zijn met pizza's.

ervan uitgaande dat MEP mijn recept is en mijn ASM de basis van mijn pizza (tomatenpuree en kaas)

Ik wil een nieuw recept maken, dus ik open een MEP van deze MEP, ik open mijn pizza (ASM), ik voeg mijn ingrediënten toe aan mijn pizza (ham, champignons...) en als ik opsla, heb ik een nieuwe pizza met een nieuw recept.

Het werkt met iets anders dan pizza's :-) ...

Als mijn PB tegen je praat, ben ik een nemer

Opmerking: Ik ben op SW 2015 + EPDM 2015.

Dank u voor uw steun.

2 likes

Bestand / Samenstelling om mee te nemen? Europarlementariër en ASM geen pizza:)

1 like

Dank u voor het antwoord.

De pb van de take-home-compositie is dat het veel bestanden zal genereren.

Ik kom snel aan met zakken en zakken mozzarella en een ongeschikt koelkastformaat.

In de geest kan mozzarella voor alle recepten worden gebruikt.

Hallo

Wat anders goed werkt, is om de ASM te kopiëren en te plakken en in een map op het bureaublad te dw'en deze via Solidworks te hernoemen, zodat ze de links behouden en opslaan waar je maar wilt. De banden met de leningen blijven behouden...

3 likes

In feite ben ik de beheerder van de CAD-vloot.

Ik heb een kleine tool gemaakt om deze ASM's te kunnen genereren. Maar de mensen die het gaan gebruiken, hebben niet per se dit soort logica. in feite word ik als beheerder verondersteld hen toegang te geven tot een kant-en-klare ±-tool.

Bovendien brengt de EPDM enkele beperkingen met zich mee die mij soms ontgaan (zelfs ik, die verondersteld wordt de wijnmaker van de software voor mijn bedrijf te zijn), voor de bouw van deze tool heb ik een save gebruikt waaronder ik problemen krijg omdat ik niet meer kan archiveren.

Ik ben dus meer op zoek naar een oplossing die, ook al moet ik in het begin sleutelen, eenvoudig moet zijn voor gebruikers waar ik niet per se deel van uitmaak.

Ik zal echter dit laatste advies proberen.

Bedankt voor het antwoord

1 like

Ik durf een domme vraag ;-)

Waarom genereert u de configuraties met artikelfamilie niet in Excel

Samenstellingen

U kunt de volgende parameters in een familie van assemblageonderdelen beheren:

• Componenten – verwijderstatus, gerefereerde configuratie, vaste of vrije positie
  • Montagefuncties – afmetingen, verwijderstatus, boorgrootte uit de boorwizard
  • Beperkingen – Afmetingen van afstandsbediening en hoekspanning, status verwijderen
  • Configuratie-eigenschappen – Onderdeelnummer en weergave in een stuklijst (indien gebruikt in een halffabrikaat), afgeleide configuraties, vergelijkingen, schetsrelaties, opmerkingen, aangepaste eigenschappen en weergavestatussen.

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/c_Design_Table_Configurations.htm

waardoor vakjes zouden worden aangevinkt 

Munt X Ja / Nee

En je zou alle elementen nodig hebben die in de montage zijn geïnstalleerd

@+ ;-)

Ik had inderdaad zoiets geprobeerd toen we in 2010 waren.

het was best goed, maar ik herinner me dat ik met twee of drie formules heb gesleuteld om de implementatie een beetje sexyer te maken, maar het lijkt mij dat het Excel-blad dat aan SW is gekoppeld, de formules niet zo leuk vond.

Ik zal me in deze richting verdiepen, maar ik heb enige angsten over het beheer via EPDM. als ik merk dat ik een ASM heb die door een tafel wordt beheerd, kunnen de evoluties en vooral de revisie een probleem vormen.

Heb je een link naar een link naar een video tutorial link of iets in gedachten? Ik ben autodidact op SW, dus ik mis zeker wat basisprincipes ...  maar Utube is mijn vriend.

Bedankt voor het antwoord, het lijkt steeds meer op wat ik zoek.