Een van mijn collega's heeft regelmatig een venster dat opent met dit bericht
Ik heb het gecontroleerd, het bestand bevindt zich inderdaad op een andere plaats op de server, maar het zou me verbazen als het een andere ophaalt dan het origineel.
Heeft u een 'wonder'-oplossing? wetende dat we geen PDM hebben. Ik weet niet of je met een solidworks-configuratie dit bericht kunt rangeren of dat je in geval van een geschil een pad naar een map 'Schroeven' kunt forceren
Ik heb al een paar dagen hetzelfde probleem, maar ik heb niet gevonden waar het vandaan komt. Vooral omdat het willekeurig is of niet, afhankelijk van de mix.
Voor wonderen weet ik het niet ;-) het is waarschijnlijk een beetje een Lourdes-oplossing, maar er is zeker een technische verklaring: maar welke???
Hallo, als het bestand zich inderdaad op verschillende plaatsen op de server bevindt en dezelfde naam heeft, is dit een probleem wanneer ze in verschillende assemblages worden gebruikt en tegelijkertijd worden geopend.
Standaard moet elk bestand een unieke naam hebben. Als een bestand een "standaard" bestand is (hardware, commercieel onderdeel enz.), moet het in een speciale map worden opgeslagen en altijd vanaf die locatie worden gebruikt.
Het is nog steeds mogelijk om het pad voor dit type bestand op de betreffende assemblages te wijzigen, zodat ze allemaal naar dezelfde plaats wijzen, één en hetzelfde bestand.
Heeft u een oplossing om het bestand/de assembly te vinden die het probleem veroorzaakt? Of u moet de hele boom doorzoeken en de bestandseigenschappen controleren.
Moet u een onderdeel vervangen om het bestandspad te wijzigen of heeft u een andere oplossing?
Dit zijn terugkerende problemen, vooral bij schroeven in mijn bedrijf. We hebben Solidworks sinds 2000 en door de jaren heen hebben we veel dubbel werk etc...
Vooral de schroefbestanden, voordat we in plaats van de andere cartoonist te vragen, het bestand onder een andere naam hebben opgeslagen (Vis TRCC-map XXX) Maar we hebben inpak- en wegbestanden die slecht zijn gedefinieerd, bestanden die niet zijn hernoemd... Een titanenwerk om alles weer op de rails te krijgen en op een goede basis opnieuw te beginnen.
Zoek naar Miracle om de productiviteit van de BE te verhogen en niet om op water te lopen.
Het hangt ervan af of u per bedrijf of per product werkt.
Allereerst kunt u proberen de doos/productmap op te schonen.
Een goede manier om te zien waar SW de bestanden naartoe zal brengen, is door externe referenties naar bestanden / lijsten te gaan (ik ben niet zeker van de exacte term en ik heb SW niet bij de hand). Je kunt de lijst krijgen en eraan werken met XL.
Anders is het eenvoudigste in ieder geval (zolang de gebruiker die het bestand opent het recht heeft om op alle open subsets te schrijven) om de schroefbestanden te openen voordat u iets opent, alles op te slaan (het zal de links bijwerken) en wat op te ruimen zou geen luxe zijn om de dubbele schroeven al te verwijderen (een mapscan via Excel in VBA het kost niet veel tijd).
Zet vervolgens alles wat "off-the-shelf" component is (schroeven...) in een enkele map met beperkte schrijfrechten indien nodig (dit voorkomt ongecontroleerde wijzigingen) en voeg dit pad vervolgens toe aan de ontwerpbibliotheek in SW.
Ze weer in het gareel brengen als er veel verschil is, is sowieso lang en hangt af van de leeftijd van de kapitein.
Edit: Ik zal ook afronden door te zeggen dat je nooit bestanden met dezelfde naam moet maken als je SolidWorks gebruikt (of je nu met SolidWorks PDM werkt of niet). Het opent standaard het eerste bestand dat het vindt met hetzelfde nee, ongeacht de opslaglink (als het bestand al in een andere assembly is geopend)
We zijn bezig met het opnieuw maken van 'schone' schroefvijlen en met een heel bijzondere naam hoeven we alleen maar alle oude te vervangen door de nieuwe, wat wat tijd kan kosten. Ik zal op een ochtend vroeg moeten komen om te beginnen met het 'schoonmaken'.
Bedankt voor je antwoord, ik heb Cyril.f in het beste antwoord gezet.