Wireframe-model voor statische analyse

Hallo
Ik ben een beginner in CATIA en ik heb een geometrisch model gemaakt van een motorfietsvork van het type DUOLEVER om de kinematica te bestuderen.
Nu zou ik graag een statische analyse willen doen om de krachten in de verbindingen te hebben om ze te dimensioneren.
Ik probeerde een wireframe-model te maken op basis van de geometrie van mijn kinematische model met de generatieve vormontwerptool en vervolgens te simuleren met generatieve structurele analyse.

Hieronder staan de CATIA-bestanden met betrekking tot mijn studie:

kinematisch model - https://drive.google.com/file/d/0B2P7aL1QJKyjUGxka0RGT0c1WDg/edit?usp=sharing

wireframe-model - https://drive.google.com/file/d/0B2P7aL1QJKyjaVBlVUhMSlpubmM/edit?usp=sharing

analyse - https://drive.google.com/file/d/0B2P7aL1QJKyjeExXdGR1Q3dic2c/edit?usp=sharing

Alleen als ik probeer te simuleren krijg ik een foutmelding dat ik een "singulariteit in de rotatie (pivot te klein)" heb bij het berekenen van de "factored matrix". Ik heb geprobeerd te spelen met de maasgrootte en het verandert niets.
Wat betreft de verbindingen zie ik niet waar het probleem zit, ik heb de kogelgewrichten tussen de draagarmen en de vork geplaatst en de draaipunten tussen de draagarmen en het frame.

Vervolgens ben ik van plan om sensoren te plaatsen om de krachten te meten ter hoogte van de verbindingen.

Bij voorbaat dank. Adrien.

Hallo Adrien,

Ik heb uw sjablonen nog niet geopend, maar u hoeft geen bekabelde sjabloon voor GSA te maken

Je creëert je echte deel, je legt de beperkingen op, inspanning die je wilt en je begint met de berekening

PS gebruikt krachtdichtheid voor de inspanning van het duwen.

Ik kijk naar je links en zie je weer

van wat ik zag, lijkt het voort te komen uit het feit dat mijn verbindingen niet goed gedefinieerd zijn en dat CATIA in de analyse mijn verschillende verbonden delen niet ziet ...

Wat betreft het gebruik van een wireframe-model, werd mij gevraagd om het op deze manier te doen om de kinematische analyse te onderscheiden van de maatvoering

het maken ervan is in de praktijk niet lang omdat ik mezelf modelleer op de geometrie die al is gemaakt, maar waar ik blokkeer is om de verbindingen tussen mijn verschillende polylijnen en met de buitenkant te definiëren

Bedankt voor je hulp!

1 like

Re Adrien,

Ik kan je modellen niet terugkrijgen.

Heeft u het document voor GSA?

Ps: de makkelijkste manier is om in het begin in één deel te werken

Hallo Frédéric,

Ik heb mijn sjabloon enigszins aangepast en ik heb de twee bestanden in een .rar archief gezet dat hier kan worden gedownload: https://drive.google.com/file/d/0B2P7aL1QJKyjYnlHNWxpRksxaTA/edit?usp=sharing

Er is een bestand met een geparametriseerde schets (mijn kinematische model) en een geometrische set (gemaakt met generatief vormontwerp) die de balken (poly recht) van mijn structuur vertegenwoordigt waarvan ik de statische analyse wil doen. En dan nog een bestand (de statische analyse) waar ik de bevestigingsmiddelen en verbindingen tussen mijn balken heb gedefinieerd (via analyseverbindingen).

Waar ik vastloop is voor de berekening van de oplossing tot één belasting (verdeelde kracht).

Om sensoren (reactiemetingen) op het niveau van de schakels te plaatsen, kan ik bovendien niet de entiteiten selecteren waarop ik ze wil toepassen.

Ik ben een beginner in CATIA en ik zie niet wat er mis is met mijn methode. Kunnen jullie de modellen die ik in het archief heb gezet in CATIA lanceren? Zo ja, zie je waar ik mijn bindingen/verbindingen heb gedefinieerd (want daar lijkt het alsof ik het verkeerd doe)?

Bedankt voor je hulp!

Adrien.

1 like

Sterker nog, ik denk dat ik erin geslaagd ben mijn probleem op te lossen, ik blokkeerde niet de juiste vrijheidsgraden...

Nu wil hij eindelijk berekenen en het is me gelukt om mijn sensoren direct op mijn bindingen/verbindingen te zetten!

Ik ga verder met mijn project en ik denk er waarschijnlijk aan om op andere punten vast te lopen... Ik hou jullie op de hoogte.

Afgezien daarvan heb ik in mijn kinematische model een lengte die de op/neer van mijn fiets vertegenwoordigt (in een horizontale positie) en dus de duik van mijn vork stuurt. Ik wil graag een animatie maken in DMU-kinematica tussen twee extreme waarden (lage en hoge positie) door deze grootheid te variëren. Mijn mechanisme is goed beperkt/geparametriseerd, dus normaal gesproken wordt alles zonder problemen gearticuleerd.

Ik heb niet gevonden een tutorial voor dat, iemand een? Of kon hij me uitleggen hoe ik een filmische animatie kon maken door met een parameter in mijn schets te spelen?

Bij voorbaat dank.

Adrien.

1 like

Hallo Adrien,

Zit je in de CATIA V5 groep onder lynkoa?

Anders nodig ik je uit om lid te worden van de groep.

In de groep is er een lijst met tutorials met wat je zoekt, lijkt mij.

Heeft u de documentatie van de GSA-modules? Antwoorden

Over de tutorial, ik zag een betaalde op de kinematica-module.

Is dit degene waar je aan dacht?

Voor de GSA-doc heb ik niets in het bijzonder, alleen een aanpak die ik moest toepassen ... En uiteindelijk, na de verbindingen correct te hebben gedefinieerd, lijkt het te werken!

Adrien.