Witam
Jestem początkującym w CATIA i wykonałem geometryczny model widelca motocyklowego typu DUOLEVER do nauki kinematyki.
Teraz chciałbym przeprowadzić analizę statyczną, aby mieć siły w połączeniach w celu ich zwymiarowania.
Próbowałem stworzyć model szkieletowy na podstawie geometrii mojego modelu kinematycznego za pomocą narzędzia do generowania kształtów, a następnie przeprowadzić symulację za pomocą generatywnej analizy strukturalnej.
Poniżej znajdują się pliki CATIA związane z moim badaniem:
model kinematyczny - https://drive.google.com/file/d/0B2P7aL1QJKyjUGxka0RGT0c1WDg/edit?usp=sharing
model szkieletowy - https://drive.google.com/file/d/0B2P7aL1QJKyjaVBlVUhMSlpubmM/edit?usp=sharing
analiza - https://drive.google.com/file/d/0B2P7aL1QJKyjeExXdGR1Q3dic2c/edit?usp=sharing
Tylko wtedy, gdy próbuję symulować, pojawia się błąd informujący mnie, że mam "osobliwość w obrocie (pivot jest zbyt mały)" podczas obliczania "macierzy czynnikowej". Próbowałem pobawić się rozmiarem oczek i nic to nie zmienia.
Jeśli chodzi o połączenia, nie widzę gdzie jest problem, umieściłem przeguby kulowe między wahaczami a widelcem oraz czopy między wahaczami a ramą.
Następnie planuję umieścić czujniki do pomiaru sił na poziomie połączeń.
Z góry dziękuję. Adrien.
Witaj Adrien,
Nie otworzyłem jeszcze waszych szablonów, ale nie musicie tworzyć szablonu przewodowego dla GSA
Tworzysz swoją rzeczywistą część, narzucasz ograniczenia, wysiłek, który chcesz i zaczynasz obliczenia
PS wykorzystuje gęstość siły do wysiłku pchania.
Patrzę na Twoje linki i do zobaczenia
z tego, co widziałem, wydaje się, że wynika to z faktu, że moje połączenia nie są dobrze zdefiniowane i że w analizie CATIA nie widzi moich różnych połączonych części...
Jeśli chodzi o fakt użycia modelu szkieletowego, poproszono mnie, abym zrobił to w ten sposób, aby odróżnić analizę kinematyczną od wymiarowania