Model buiten bereik modellering

Hallo

Ik wil een stappenbestand openen van een mal die door een leverancier is verzonden, maar er verschijnt een bericht "Dit model valt buiten de modelleerlimiet van 1000 m"

SldWks 2016

Hoe doe je dat? wetende dat het een mal van 300 x 300 x 300 mm is

Bedankt voor je hulp

Hallo

Heeft u de mogelijkheid om het in privé msg te sturen, zodat ik het kan zien?

Als dit niet het geval is, probeer dan te zien met deze bijgevoegde instellingen

parametre_douverture_step.pdf

Hallo

Dit is waarschijnlijk een fout in de documenteenheid .

Of het is een vergissing uit de tijd van export. In dit geval, als u de mogelijkheid heeft, vraagt u opnieuw om een stapexport en zorg ervoor dat de exporteenheid in mm is.

Anders kunnen het uw eigen importopties zijn die verkeerd zijn. U hoeft alleen de volgende stappen te volgen om het te controleren:

• Bestand/Openen
  • selecteer de STEP-categorie
  • klik op de knop Option
  • Zorg ervoor dat in de categorie Eenheid de optie "Bestandsspecifieke eenheid" is geselecteerd

Als dat niet het geval was, zou het probleem moeten worden opgelost.

Anders is het ook mogelijk om de eenheden van een documentsjabloon te wijzigen om terug te keren naar een eenheid binnen 1000 m² (om te voorkomen dat het bestand opnieuw wordt opgevraagd zonder de exportfout). Maar het is beter om een precies idee te hebben van de theoretische afmetingen van de mal om conversiefouten te voorkomen.

2 likes

Hallo

Ik ben dit probleem al tegengekomen, maar het kwam niet uit 3D. Er was een schets in mijn bestand met stippen die zo ver van de hoofdschets afdwaalden dat ik, toen ik inzoomde, in het beste geval niets op het scherm kon zien.

U kunt eigenlijk doorgaan als "cdemuynck" en "manu67" om dit eenheidsprobleem op te lossen.

Geen van de oplossingen werkte

Ik heb de precieze afmetingen van de mal van 300 x 300 x 300 mm.

Hoe kan ik de eenheden van het model aanpassen zodat het binnen 1000 m² past? Zoals de Sugère "Cdemuynck".

Boinjour,

Dit is een bug die is opgelost in SolidWorks 2016 SP2.

916192

Fout 'Dit model bevindt zich buiten de modelleringslimiet van 1000 m' verschijnt bij het openen van dit STEP-bestand.

SOLIDWORKS

Geïmplementeerd 2016 SP02

Om SolidWorks 2016 te downloaden:

https://www.solidworks.com/sw/support/downloads.htm

:)