Ik wil een stappenbestand openen van een mal die door een leverancier is verzonden, maar er verschijnt een bericht "Dit model valt buiten de modelleerlimiet van 1000 m"
SldWks 2016
Hoe doe je dat? wetende dat het een mal van 300 x 300 x 300 mm is
Dit is waarschijnlijk een fout in de documenteenheid .
Of het is een vergissing uit de tijd van export. In dit geval, als u de mogelijkheid heeft, vraagt u opnieuw om een stapexport en zorg ervoor dat de exporteenheid in mm is.
Anders kunnen het uw eigen importopties zijn die verkeerd zijn. U hoeft alleen de volgende stappen te volgen om het te controleren:
Bestand/Openen
selecteer de STEP-categorie
klik op de knop Option
Zorg ervoor dat in de categorie Eenheid de optie "Bestandsspecifieke eenheid" is geselecteerd
Als dat niet het geval was, zou het probleem moeten worden opgelost.
Anders is het ook mogelijk om de eenheden van een documentsjabloon te wijzigen om terug te keren naar een eenheid binnen 1000 m² (om te voorkomen dat het bestand opnieuw wordt opgevraagd zonder de exportfout). Maar het is beter om een precies idee te hebben van de theoretische afmetingen van de mal om conversiefouten te voorkomen.
Ik ben dit probleem al tegengekomen, maar het kwam niet uit 3D. Er was een schets in mijn bestand met stippen die zo ver van de hoofdschets afdwaalden dat ik, toen ik inzoomde, in het beste geval niets op het scherm kon zien.